«ВКонтакте», «Одноклассники» та Facebook лідирують серед соціальних мереж в Україні

За даними регулярного дослідження ринку телеком-послуг GfK Ukraine, частка користувачів соціальних мереж в Україні впродовж трьох років зросла на 14 п.п. і наразі складає 17% населення старше 16 років. Така тенденція обумовлена стрімким поширенням соціальних мереж, найпопулярнішими з яких на сьогодні є «ВКонтакте», «Одноклассники» та Facebook. Більш активними користувачами майже всіх соціальних мереж є жінки, у віковій сегментації – молоді люди 16-25 років. Про це свідчать дані спеціального дослідження користування соціальними мережами, здійсненого GfK Ukraine у листопаді 2011 року.

Користування соцмережами за три роки зросло майже вшестеро

За даними регулярного дослідження ринку телекомунікаційних послуг GfK Ukraine, з 2008 року по третій квартал 2011 року частка користувачів соціальних мереж серед дорослого населення України збільшилась на 14 п.п. і зараз дорівнює 17%.

Найпопулярнішою соціальною мережею в Україні є «ВКонтакте»: її регулярно відвідують 67% інтернет-користувачів України. Друге місце посіла мережа «Одноклассники» з 58%. Facebook регулярно відвідують 43% інтернет-користувачів, причому ця соціальна мережа наряду з Twitter має порівняно низькі показники частоти відвідування: четверта частина зареєстрованих зовсім не користуються власними акаунтами у цих мережах.

Найактивнішими є користувачі мереж «ВКонтакте» та Google Plus: відповідно 65 і 47% зареєстрованих у цих мережах перевіряють оновлення один або декілька разів на день, натомість користувачі таких сервісів, як Livejournal, Twitter та Facebook – навіть при доволі високих показниках реєстрації у деяких з них – роблять це найрідше (відповідно 30, 28 і 25% зазначили, що перевіряють оновлення дуже рідко і майже не користуються соціальною мережею).

Соціальні мережі займають дедалі більше часу інтернет-користувачів

Українські інтернет-користувачі, за власними оцінками, стали витрачати на соціальні мережі суттєво більше часу. Частка тих, хто протягом останнього року збільшив час користування такими сервісами, як Facebook та «ВКонтакте», є відповідно у 2,3 і 1,9 рази більшою, ніж частка тих, хто його зменшив. Лідером за цим розподілом виявилась мережа Linked-In, в якої користувачів, які збільшили час проведення у ній, у 3,5 рази більше, ніж тих, хто його зменшив. Взагалі така тенденція спостерігається щодо всіх сервісів, окрім Livejournal: частка користувачів, які стали проводити у цій мережі менше часу, у 2,5 рази більше частки тих, хто став користуватися нею більше.
Третина користувачів відвідує соцмережі з мобільних телефонів

Загалом 34% інтернет-користувачів зазначили, що використовують мобільний телефон або смартфон для перевірки оновлень у соціальних мережах. Серед них переважають молоді люди: 64% групи 16-25 років користуються мобільним доступом проти 25% в групі 26-35 років та 17% серед користувачів, старших від 36 років.
Молодь – прихильники «ВКонтакте», жінки активніші в усіх мережах, окрім Twitter

«Наймолодшою», судячи з середнього віку прихильників, є соціальна мережа «Вконтакте», де зареєстровано 95% інтернет-користувачів віком від 16 до 25 років проти 66% від усіх вікових груп загалом. Респонденти групи 26-35, а також старше 36 років віддають перевагу мережі «Одноклассники» (75% і 59% відповідно). Користування Facebook з віком знижується несуттєво. Серед інших мереж – Twitter і Google Plus популярні насамперед серед молоді, «Мой мир», Livejournal і Linked-In – серед вікових груп 26-35 років і старше.

Жінки значно активніше за чоловіків використовують більшість соціальних мереж: 76% користувачів жіночої статі проти 58% чоловічої для «Вконтакте», 60% жінок проти 56% чоловіків для Facebook. Єдиний сервіс, яким більш схильні користуватись чоловіки, є Twitter: 13% прихильників цієї мережі серед чоловіків проти 11% серед жінок. Для чоловіків більш характерно реєструватися в мережі і не користуватися власним акаунтом: якщо серед зареєстрованих у мережі «ВКонтакте» чоловіків 9% не відвідують власні сторінки, то серед жінок таких лише 1%, і подібна тенденція розповсюджується практично на всі соціальні мережі.

Довідкова інформація

Ми робимо висновки, спираючись на дані опитування інтернет-користувачів, що проходило в листопаді 2011 року в рамках спеціального дослідження користування соціальними мережами.

Вибірка складає 444 респонденти і є репрезентативною для інтернет-користувачів України за статтю, віком, регіоном проживання та розміром населеного пункту. Опитування проводилось на онлайн-панелі GfK Ukraine.

За більш детальною інформацією просимо звертатися до Гліба Вишлінського, заступника директора GfK Ukraine: hlib.vyshlinsky@gfk.com, тел.: (044) 230-0260.