АПІТУ виступає за вдосконалення процедури державних закупівель

Впродовж останніх двох місяців серед представників бізнесу та влади активно ведеться обговорення удосконалення існуючої процедури державних закупівель. Зокрема, 23 квітня 2009 року відбулися громадські слухання з питань держзакупівель, організовані Радою підприємців при Кабінеті Міністрів України, спільно з Міністерством економіки України та Державним комітетом України з питань регуляторної політики та підприємництва http://apitu.org.ua/node/1133 . Також 28 травня 2009 року відбулося засідання Комітету підприємців малого та середнього бізнесу при ТПП України, на якому було запропоновано зосередится на приципових моментах, в яких можуть бути заховані корупційні схеми. З огляду на це, до розробки законопроекту більше залучати представників бізнесу.

На основі поданих компаніями-членами АПІТУ зауважень до проекту Закону України „Про здійснення державних закупівель”, рестр. № 2263-1 Асоціацією підготовлено та подано до Ради підприємців при КМУ пропозиції до законопроекту. Серед принципових вимог АПІТУ є:

  1. Покладення первинних зобов’язань на банк як на гаранта забезпечення виконання договору;
  2. Скасування вимоги про визнання торгів такими, що не відбулися, якщо у них взяла участь одна особа. Якщо в умовах вільного доступу до інформації про проведення державних закупівель тендерну пропозицію подасть лише один учасник, то не має змісту визнавати такі торги недійсними та призначати нову процедуру;
  3. Віднесення до істотних умов договору про закупівлю можливість зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків. В умовах нестабільної економічної ситуації в країні, ринкова вартість товарів та їх собівартість може змінюватись дуже швидко та суттєво (кінець 2008 року є тому підтвердженням). Наприклад, Наказ Міністерства економіки 30.01.2009 № 62 досить розумно визначає можливість змін істотних умов договору.
  4. Скасування тих положень, які стосуються оскарження рішень, дій або бездіяльності замовника до Комісії з питань розгляду скарг та звернень. За часи існування різноманітних редакцій Закону та декількох Комісій із складом з державних службовців різноманітних Міністерств та державних установ, показали неефективність роботи цих комісій, тому що вони фактично нікому не підзвітні, члени цих Комісій фактично не несуть ніякої відповідальності а ні за неявку на засідання Комісії, а ні за правомірність прийнятих рішень. Більш ефективним розгляд скарг будь-яким з "централізованих" державних органів, наприклад - Міністерством економіки, як за терміном розгляду скарг, так і за обґрунтованістю прийнятих рішень. Не зрозумілим е правовий статус звернення у контексті законопроекту і обмеження щодо можливості його подання лише обмеженою кількістю установ та народних депутатів. Неможливо обмежувати право будь-якого громадянина, юридичної особи, державної установи, тощо звертатися до відповідального органу або суду, якщо їм сталі відомими порушення у сфері державних закупівель. Проте не потрібно обмежувати повноваження уповноваженого органу щодо реагування такі звернення.
Прикріплений файлРозмір
_до_законопроекту 1 (1).doc99.5 КБ