Ринок цифрових фотокамер

Ринок цифрових фотокамер Центральної та Східної Європи за даними IDC: обсяги поставок швидко зростають, але доход виробників зменшується

Згідно з даними, оприлюдненими нещодавно аналітичною компанією IDC, попит на цифрові фотокамери в Центральній та Східній Європі продовжує зростати високими темпами: у 2006 р. обсяг їхніх поставок у регіоні збільшився на 23% і досяг майже 7 млн. штук, і є всі підстави очікувати, що дана тенденція збережеться і в нинішньому році. Але при цьому слід відзначити, що технологічний прогрес та конкуренція сприяли швидкому зниженню цін, внаслідок чого сукупний доход виробників зменшився майже на 4% – до 1,65 млрд. дол.

"Зниження цін, з одного боку, відбилося на доходах виробників цифрових фотокамер, з іншого – сприяло ще більш широкому їхньому розповсюдженню в регіоні, – зазначає Ніколай Грігоров, ведучий аналітик IDC в регіоні CEMA. – Поставки камер, що відносяться до нижньої цінової категорії, зросли більш ніж удвічі, а місце найпопулярніших зайняли апарати, що містять 6-мегапіксельну матрицю (у 2005 р. це були 5-мегапіксельні камери)".

Український ринок цифрових фотокамер продемонстрував найвищі темпи зростання в Центральній та Східній Європі: в 2006 р. поставки збільшилися на 69% і досягли майже 600 тис. шт. Зниження вартості цифрових камер при одночасному розширенні їхніх функціональних можливостей зробили їх більш привабливими для покупців, для яких головним критерієм є ціна; зокрема, частка камер вартістю до $300 в загальному обсязі в 2006 р. склала 79%. Як результат темпи зростання сукупного доходу виробників були дещо нижчими, ніж темпи зростання обсягу поставок, але все одно досить вражаючими – 27,4%; при цьому сам доход склав майже 139 млн. дол.

Слід також відзначити, що ринок цифрових фотокамер в Україні вже є досить консолідованим, хоча боротьба за ринкові частки між виробниками триває, що призводить до періодичного збільшення часток одних компаній за рахунок інших. В 2006 р. на трьох лідируючих виробників (Olympus, Canon, Sony) припадала сукупна ринкова частка 70,6% (у 2005 р. вона дорівнювала 69,4%).

"Незважаючи на бурхливе зростання ринку в останні роки, Україна ще сильно відстає від країн Центральної Європи по такому показнику, як розповсюдження цифрових фотокамер, – зазначає Олексій Гвозденко, аналітик IDC Ukraine. – Згідно з оцінками IDC, тільки шість зі ста українських сімей мають таку камеру, в той час як, наприклад, у Польщі цей показник майже в чотири рази вищий".

Метою дослідження IDC Central and Eastern European Quarterly Digital Camera Tracker є забезпечення ринку оперативними і докладними даними про поставки цифрових фотокамер в різні країни з розбивкою по ціновим сегментам, можливостям збільшення зображення, каналам поставок, типу та роздільній здатності. Ці дані допоможуть визначити, які технологічні рішення впливатимуть на ринок у майбутньому, як буде змінюватися обсяг поставок і яка стратегія буде більш успішною для виробників. Використовуючи їх, виробники зможуть знаходити нові можливості для просування своєї продукції, відповідним чином її позіціонувати, а також передбачати зміни ситуації на ринку.

Джерело: IDC