Голові Верховної Ради України
Рибаку В.В.
Голові фракції ПАРТІЇ РЕГІОНІВ у Верховній Раді України
Єфремову О.С.
Голові фракції Всеукраїнського об'єднання "Батьківщина" у Верховній Раді України
Яценюку А.П.
Голові фракції Політичної партії "УДАР (Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка" у Верховній Раді України
Кличку В.В.
Голові фракції Всеукраїнське об'єднання "Свобода" у Верховній Раді України
Тягнибоку О.Я.
Голові фракції Комуністичної партії України у Верховній Раді України
Симоненку П.М.
Голові Комітету ВРУ з питань свободи слова
та інформації
Томенку М.В.
Голові Комітету ВРУ з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності
Макеєнку В.В.
Вих № 91/1-8 від 24 травня 2013 р.
ВІДКРИТИЙ ЛИСТ
щодо законотворчої діяльності
Шановний Володимире Васильовичу!
Інтернет Асоціація України (ІнАУ) та Асоціація підприємств інформаційних технологій України (АПІТУ) засвідчують Вам свою щиру повагу та звертається з наступним.
Під час аналізу законопроектів, що надходять до Верховної Ради України, все більше занепокоєння спільноти викликають проекти законів, які суперечать вже існуючому законодавству України та мають ряд недоліків, які у подальшому можуть спричинити до негативних наслідків для пересічних громадян країни.
Ряду рішень Верховної Ради України, які нерідко суперечать не тільки законодавству України, але і здоровому глузду, можливо було б уникнути, якби при його підготовці бралась до уваги думка громадськості та експертної спільноти.
Так, наприклад, у проекті Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії нелегальним розкопкам та обмеження цивільного обігу археологічних предметів» (реєстр. номер 2616 від 22.03.2013 р.) запропоновано частину третю статті 9 доповнити Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» доповнити п. 46 «використання детекторів металу, геосканерів та інших приладів, призначених або адаптованих під пошук металевих предметів», тобто до інших приладів можна віднести звичайні побутові фото-прилади, що у випадку прийняття вказаного законопроекту також будуть віднесені до обов’язкового ліцензування, що, на думку експертів, суперечить конституційному праву громадян України.
Проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення доказів нотаріусом» (реєстр. номер 2567 від 19.03.2013 р.) передбачає процедуру забезпечення доказів нотаріусом шляхом використання сучасних засобів комунікації, Інтернет, електронних засобів масової інформації. Зазначений законопроект дає можливість боротьби з плагіатом візуальних характеристик Інтернет-сайтів в суді, але з огляду на те, що більшість сайтів побудована на схожих принципах візуалізації контенту, а інформація створюється і поширюється швидко і так само швидко може бути прихована або знищена, зазначений законопроект на практиці не виправдає покладених цілей.
Відповідно до Указу Президента України від 9 грудня 2010 р. № 1085 «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади», Міністерством юстиції України було розроблено проект Закону України "Про внесення змін до Закону України «Про захист суспільної моралі» (реєстр. номер 10447 від 10.05.2012 р.). 31 січня 2013 р. законопрект був повторно внесений на розгляд до Верховної Ради України (реєстр. номер 2142 від 31.01.2013), проте 03 квітня 2013 р. під час розгляду на засіданні Комітету ВРУ з питань свободи слова та інформації зазначений законопроект, нажаль, не отримав достатньої підтримки.
Беручи до уваги вище зазначене, звертаємось до Вас з пропозицією у подальшій законотворчій діяльності застосувати практику отримання попередньої експертної оцінки законодавчих ініціатив, пов’язаних з інформаційним суспільством від ІнАУ та представників інших інститутів громадської спільноти.
З повагою,
Віце-президент УСПП І. Пєтухов
Голова Правління ІнАУ Т. Попова
Голова Правління АПІТУ –
Голова Комітету ІнАУ з питань
захисту прав людини і свободи слова Е. Шнурко-Табакова