Відповідь ДФСУ на лист АПІТУ щодо реалізації товарів Sony PlayStation, ввезених з ознаками порушеннями законодавства

АПІТУ отримала відповідь ДФСУ на свій лист № 011 від 29.01.2016 щодо реалізації товарів Sony PlayStation, ввезених на митну теріторію України з ознаками порушеннями законодавства України.

Державною фіскальною службою України розглянуто лист Асоціації підприємств інформаційних технологій України від 29.01.2016 № 011 (вх. ДФС № 2376/6 від 03.02.2016) щодо реалізації товарів Sопу РІауStation, ввезених на митну територію України з ознаками порушення законодавства України.

ДФС на постійні основі організовує та безпосередньо здійснює заходи, направлені на боротьбу із незаконним переміщенням товарів і транспортних засобів через митний кордон України та протидію митним правопорушенням.

Проте високоліквідні товари, зокрема товари Sопу РІауStation, можуть переміщуватись громадянами на митну територію України без оподаткування в межах норм, встановлених ст. 374 Митного кодексу України.

Так, відповідно до ч.І ст. 374 Митного кодексу України товари (за винятком підакцизних), сумарна фактурна вартість яких не перевищує еквівалент 1000 євро, що ввозяться громадянами на митну територію України у ручній поклажі та/або у супроводжуваному багажі через пункти пропуску через державний кордон України, відкриті для повітряного сполучення, та товари (крім підакцизних), сумарна фактурна вартість яких не перевищує еквівалент 500 євро та сумарна вага яких не перевищує 50 кг, що ввозяться громадянами на митну територію України у ручній поклажі та/або у супроводжуваному багажі через інші, ніж відкриті для повітряного сполучення, пункти пропуску через державний кордон України, не підлягають письмовому декларуванню (за винятком товарів, на які відповідно до статті 197 цього Кодексу встановлено обмеження щодо переміщення громадянами через митний  кордон України,  і випадків, передбачених частиною другою цієї статті) та не є об'єктами оподаткування митними платежами.

Крім того, згідно ч. 6 ст. 374 Митного кодексу України товари (крім підакцизних), сумарна фактурна вартість яких не перевищує еквівалент 150 євро, що переміщуються (пересилаються) на митну територію України на адресу одного одержувача в одній депеші від одного відправника у міжнародних поштових відправленнях, на адресу одного одержувача в одному вантажі експрес-перевізника від одного відправника у міжнародних експрес-відправленнях, а також товари (крім підакцизних), сумарна фактурна вартість яких не перевищує еквівалент 150 євро, що переміщуються у несупроводжуваному багажі, підлягають усному декларуванню на підставі товаросупровідних документів та не є об'єктами оподаткування митними платежами.

Таким чином, щодо товарів, дозволених для ввезення на територію України та які ввозяться громадянами, існує лише одне обмеження - не для підприємницької діяльності.

Крім того, існують деякі ризики порушення митних правил суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності, що здійснюють експортно-імпортні операції на постійній основі.

Порушники законодавства України з питань державної митної справи використовують різноманітні схеми ввезення в Україну товарів без належного оподаткування. Правопорушниками залежно від спрямованості заходів протидії незаконному ввезенню товарів з боку митниць постійно коригуються механізми і тактика протиправної діяльності. Набули поширення так звані «схеми інтелектуального приховування», коли створюються умови для переміщення товарів з порушенням митного законодавства під виглядом легальних імпортних операцій.

До таких схем належить використання товарів «прикриття», що мають значно нижчу вартість товарів та одночасно переміщуються з високоліквідними товарами з набагато вищим рівнем оподаткування. При застосуванні такої схеми до митного оформлення порушниками надаються митні декларації, у яких відомості щодо кількості товарів «прикриття» завищуються, а товарів з високим рівнем оподаткування - занижуються.

Разом з тим, проведення митних оглядів усіх товарів, що переміщуються на митну територію України, суперечить нормам законодавства України, а також зобов'язанням, взятим Урядом України у межах реалізації програми секторальної бюджетної підтримки ЄС (частка декларацій, за якими проводиться митний огляд, має складати не більше 5 відсотків загальної кількості митних декларацій), та передовій світовій практиці щодо забезпечення вибірковості митного контролю.

Дієвим шляхом боротьби із незаконним переміщенням товарів через митний кордон є забезпечення місць здійснення митного контролю та оформлення товарів (пунктів пропуску та митних постів) сучасними технічними засобами митного контролю, зокрема скануючими системами, якими митниці ДФС забезпечені в недостатній кількості.

Щодо реалізації на митній території України товарів Sопу РІауStation. На сьогодні ДФС вживаються заходи щодо перевірки інтернет-магазинів, вказаних у додатках до листа Асоціації підприємств інформаційних технологій України, на предмет встановлення шляхів одержання товарів Sопу РІауStation, а також виявлення можливих порушень податкового чи митного законодавства.

За результатами перевірок ДФС буде вжито заходів відповідно до законодавства України.

Голова                                                                                       Р.М. Насіров