Час повертатися до банків

В третьому кварталі 2009 року українці стали краще оцінювати час для того щоб покласти гроші в банк та щоб взяти позику. Одночасно зросли наміри користування основними банківськими продуктами: пластиковими картками, депозитами та кредитами. Поки пропозиція кредитів на ринку ще обмежена, респонденти активніше користуються та планують користуватися безвідсотковими позиками у знайомих чи родичів. Про це свідчать результати регулярного дослідження ринку банківських послуг для фізичних осіб, яке GfK Ukraine здійснила у третьому кварталі 2009 року.

В третьому кварталі 2009 року українці стали краще оцінювати час для того щоб співробітничати з банками. Майже 4% респондентів вважають, що зараз хороший час для того, щоб покласти гроші в банк (проти 1,7% у першому кварталі цього року). На думку 4,2% респондентів, зараз хороший час для того, щоб взяти позику в банку (проти 2% у першому кварталі цього року).

Одночасно на відміну від другого кварталу 2009 року, коли не спостерігалося зростання намірів користування банківськими послугами, в третьому кварталі спостерігалося деяке пожвавлення в намірах. Найбільше зросла частка респондентів, котрі планують користуватися пластиковими картками (на 1,7 п.п. до 10,6% респондентів) та тих, хто має наміри оформити депозит в банку (на 1,4 п.п. до 6,8% респондентів).

Також у третьому кварталі цього року зросла потреба в кредитах: зросли частки респондентів, що мають наміри оформити кредит на придбання авто, на інші потреби та на придбання/будівництво нерухомості.

Водночас зросла частка клієнтів, котрі потребують додаткових ресурсів. Оскільки пропозиція кредитів на ранку обмежена, респонденти активніше користуються (8%) та планують користуватися (6%) безвідсотковими позиками у знайомих та родичів.

Довідкова інформація

Цілями Дослідження ринків фінансових та телекомунікаційних послуг є регулярне та оперативне отримання інформації щодо стану ринків банківських, страхових та телекомунікаційних послуг для фізичних осіб.

Дослідження ринку банківських послуг проводиться за єдиною ліцензованою методикою FMDS (Financial Market Data Service) Personal. Ця методика застосовується всіма компаніями групи GfK в Центральній та Східній Європі.

GfK Ukraine робить висновки, спираючись на дані опитування населення, що проводилося в липні, серпні та вересні 2009 року, та порівнюємо їх з даними за четвертий квартал 2008 року та перший, другий квартали 2009.

Вибірка опитування складає: по 3000 респондентів на кожному з етапів, що аналізуються в цьому звіті. Вибірка є репрезентативною для населення України старше 16 років, за статтю, віком, регіоном проживання та розміром населеного пункту. Опитування проводилось методом особистого інтерв'ю.

***
GfK Ukraine – українська дослідницька компанія, яка пропонує повний перелік послуг з опитувань та досліджень ринків в Україні, Молдові та Бєларусі. GfK Ukraine входить до міжнародної дослідницької мережі GfK Group – четвертої за розмірами дослідницької групи в світі. GfK Group об’єднує 115 компаній у більше ніж 100 країнах світу.