У четвертому кварталі 2012 року ринок побутової техніки та електроніки склав 14,7 млрд грн, що на 10% більше від показника аналогічного кварталу 2011 року. Незважаючи на невисокі обсяги продажів телевізорів на початку року, загалом сектор споживчої електроніки показав найбільший ріст цього кварталу – 22%. Сектори побутової техніки, і великої, і малої, виросли приблизно однаково: на 12% та 13% відповідно. IT-техніка зберегла провідну позицію при помірних темпах росту (на 4%). Фоторинок наслідує її приклад – продажі збільшилися на 4%. На відміну від попередніх кварталів 2012 року, в четвертому кварталі негативну динаміку демонструє лише один сектор – офісна техніка, продажі якої скоротилися на 10%. Продажі ринку телекомунікаційного обладнання збільшились на 9%.
У третьому кварталі 2012 року ринок побутової техніки та електроніки в Україні склав 11,5 млрд грн, що на 0,8% менше від показника аналогічного кварталу минулого року. Двома основними локомотивами цього періоду стали сектори IT і телекомунікаційного обладнання - одні з найбільших, які до того ж показали зростання на 2% та 3% відповідно.
У червні спостерігалося погіршення споживчих настроїв українців. Значення індексу споживчих настроїв (ІСН) у червні дорівнює 84,1, що на 1,1 п. менше, ніж у травні. Спад відбувся, насамперед, за рахунок гірших економічних очікувань на фоні значніших побоювань інфляції та девальвації, незважаючи на кращі очікування динаміки безробіття. Про це свідчать дані дослідження споживчих настроїв в Україні, яке щомісяця здійснює GfK Ukraine.
Результати GfK TEMAX® (Technical Market Index) Україна за четвертий квартал 2011 року
Київ, 7 березня 2012. – Кінець 2011 року став менш успішним, ніж передбачалось, але все-таки привів до 22%-го річного зростання. Четвертий квартал припадає на час покупок подарунків до свят, тому для всього року він не є дуже показовим. На цей раз, в останні місяці року позитивний ріст відобразився на всіх секторах, окрім ринків офісної техніки, телекомунікацій та великої побутової техніки, і сумарно позначився у 8% росту. Основним джерелом підйому став найбільший сектор – інформаційні технології та маленький, але швидко зростаючий сектор фотопродукції, що виросли на 36% та 24% відповідно. Один із найоб’ємніших – сектор побутової електроніки – додав близько 8%.
Прикріплений файл | Розмір |
---|---|
2011-Q4_GfK_TEMAX_Ukraine_chart_ua.pdf | 379.59 КБ |
Про це свідчать дані регулярного дослідження ринку телекомунікаційних послуг, яке здійснює GfK Ukraine.
У грудні зафіксовано покращення споживчих настроїв українців: відповідний індекс дорівнює 75,3, що на 1 п.п. вище листопадового показника. Приріст у грудні досягнено за рахунок сезонного збільшення схильності робити великі покупки, незважаючи на погіршення поточного та очікувань щодо майбутнього матеріального становища. Про це свідчать дані дослідження споживчих настроїв в Україні, яке щомісяця здійснює GfK Ukraine.
Кінець осені 2011 року відзначився погіршенням споживчих настроїв українців. Значення індексу споживчих настроїв (ІСН) у листопаді дорівнює 74,3, тобто на 4,3 пункту менше, ніж у жовтні. Падіння споживчих настроїв відбулося, насамперед, за рахунок індексів поточного становища, а також очікувань щодо розвитку економіки в найближчі п'ять років. Про це свідчать дані дослідження споживчих настроїв в Україні, яке щомісяця здійснює GfK Ukraine.
У листопаді 2011 року індекс споживчих настроїв (ІСН) впав на 4,3 пункту до значення 74,3.
За даними регулярного дослідження ринку телеком-послуг GfK Ukraine, частка користувачів соціальних мереж в Україні впродовж трьох років зросла на 14 п.п. і наразі складає 17% населення старше 16 років. Така тенденція обумовлена стрімким поширенням соціальних мереж, найпопулярнішими з яких на сьогодні є «ВКонтакте», «Одноклассники» та Facebook. Більш активними користувачами майже всіх соціальних мереж є жінки, у віковій сегментації – молоді люди 16-25 років. Про це свідчать дані спеціального дослідження користування соціальними мережами, здійсненого GfK Ukraine у листопаді 2011 року.
У жовтні 2011 року зафіксоване покращення споживчих настроїв українців: відповідний індекс дорівнює 78,6, що на 3,9 пункту перевищує вересневий показник. Вперше від часів до кризи 2008 року індекс поточного становища дещо перевищив індекс економічних очікувань. Основним чинником зростання ІСН в жовтні стало суттєве збільшення індексу доцільності великих покупок для дому. Про це свідчать дані дослідження споживчих настроїв в Україні, яке щомісяця здійснює GfK Ukraine.
Результати останнього звіту з дослідження телекомунікаційної галузі у країнах Центральної та Східної Європи за 2011 рік (CEE Telco Industry Report 2011)
14,2% власників мобільних телефонів у країнах ЦСЄ мають смартфон. У розрізі окремих країн найбільшою частка споживачів, які мають ці високотехнологічні мобільні пристрої, є у Словенії, Туреччині та Литві, у той час як Словаччина, Україна та Румунія займають найнижчі позиції у списку. Мати доступ до інтернету з власного телефону є тенденцією, що нерозривно пов’язана із поширенням користування смартфонами. Ця прогресивна група споживачів є надзвичайно привабливою для торгівельних мереж, оскільки користувачі смартфонів складають 31% онлайн-покупців у країнах ЦСЄ. Про це засвідчують результати міжнародного дослідження CEE Telco Industry Report 2011, що його було проведено у 15 країнах Центральної та Східної Європи на вибірці більш ніж 15000 респондентів.
Смартфон – не лише для чоловіків
Во II квартале 2011 года средняя цена планшетного компьютера в Украине снизилась с 5 870 грн. (в первом квартале года), до 5 240 грн, сообщает BIZ.liga.net. Такие данные предоставлены в ежеквартальном исследовании GfK Ukraine.
Объем рынка таких устройств в указанный период пока невелик – около 9800 единиц.
Как отмечают аналитики компании, технологически новые планшетные ПК, недавно вышедшие на рынок, близки к нетбукам и вероятно со временем могут частично потеснить данный сегмент. Но на сегодня решающим фактором для покупки планшета остается его цена. При этом, доля нетбуков на рынке портативных ПК снизилась по сравнению с первым кварталом года – до 15% против 17,3%. Тенденции к дальнейшему росту данного сегмента не наблюдается.
Напомним, 27 мая этого года в Украине стартовали продажи самого популярного планшета в мире - Apple iPad 2. На рынке на данный момент представлен достаточно широкий выбор планшетных ПК, среди которых Galaxy Tab и Acer Iconia Tab. Эти три модели, по данным Comfy, являются самыми популярными в Украине. По данным аналитиков сети, на долю iPad 2 приходится около 42% продаж, на долю Samsung Galaxy Tab – 16% и Acer Iconia Tab – 9%. На долю остальных моделей – 33% (данные на июнь 2011 года).
Как сообщает BIZ.liga.net, во II квартале 2011 года рынок ноутбуков в Украине вырос на 93% в штуках и на 51% в денежном измерении. Такие данные предоставлены в ежеквартальном исследовании GfK Ukraine.
Такое отличие в объемах роста объясняется постепенным снижением средней цены на ноутбуки. Как отмечают аналитики, стоимость ноутбука во II квартале года составляла около 4 157 грн., что на 17% ниже показателя аналогичного квартала прошлого года. Доля нетбуков на рынке портативных ПК снизилась по сравнению с первым кварталом года – до 15% против 17,3%. Тенденции к дальнейшему росту данного сегмента не наблюдается.
Что же касается сегмента стационарных компьютеров, показатель роста продаж в штуках в указанном квартале составил 20%, а в деньгах – 46%, что обусловлено повышением средней цены вследствие продаж серверных компьютеров в корпоративном сегменте.
Напомним, по данным того же исследования, средняя цена планшетного компьютера в Украине снизилась с 5 870 грн. (в первом квартале года), до 5 240 грн. Объем рынка таких устройств в указанный период пока очень невелик – около 9800 единиц.
На початку літа 2011 року продовжилося поступове відновлення оптимізму споживчих настроїв, розпочате у квітні. Індекс споживчих настроїв (ІСН) зріс на 2,2 пункту до значення 76,1. Червневий приріст ІСН досягнено за рахунок індексу поточного становища при незначному погіршенні економічних очікувань. Про це свідчать дані дослідження споживчих настроїв в Україні, яке щомісяця здійснює GfK Ukraine.
Третій місяць поспіль спостерігається поступове покращення споживчих настроїв українців. У червні 2011 року індекс споживчих настроїв зріс на 2,2 пункту до значення 76,1. Одночасно було зафіксовано такі ключеві тенденції:
Результати ТЕМАХ® Україна за третій квартал 2010 року
Ринок побутової техніки та електроніки в Україні другий квартал поспіль демонструє позитивну динаміку. У третьому кварталі 2010 року обсяги продажів зросли майже на 35% порівняно з третім кварталом 2009 року. Позитивна динаміка спостерігалася для всіх сегментів ринку, кожен з яких зріс мінімум на 20%. Найкращу динаміку у третьому кварталі зокрема та за дев'ять місяців загалом знову продемонстрували сектори фото-техніки та телекомунікаційного обладнання. Отже, спостерігається звична сезонність зростання ринку. Згідно з очікуваннями в четвертому кварталі абсолютні обсяги продажів будуть найбільшими за період 2009-2010 років. Проте, незважаючи на значне зростання, ринок ще не досягнув рівня докризового 2008 року; ситуація лише незначно покращилася до стану на 2007 рік.
Динаміка продажів на ринку побутової техніки та електроніки в Україні, грн. млрд.
В Україні поступово зростає кількість користувачів банківських карток. У 2010 році 47,3% респондентів віком старші 16 років повідомили, що користуються пластиковими картками, що на 4,3 п.п. більше показника 2008 року.
Проте більше половини карток все ще відкриваються з ініціативи роботодавця. Цей показник залишається стабільним протягом останніх кількох років. Одночасно в 2010 році дещо зросла кількість користувачів, які відкрили картку з власної ініціативи.
Найбільш популярною операцією по картці залишається зняття готівки через банкомат. Проте є тенденція до збільшення кількості користувачів, які карткою оплачують товари і послуги в магазинах. Про це свідчать результати регулярного дослідження ринку банківських послуг для фізичних осіб, яке здійснює GfK Ukraine.
Ринок карток фізичних осіб: портрет користувача
В Україні ринок карток фізичних осіб за кількістю активних користувачів протягом останніх років, незважаючи на кризу, не тільки не зменшився, а навіть зріс. Якщо в 2008 році кількість користувачів карток серед фізичних осіб дорівнювала 43,6% населення України віком старші 16 років, в 2009 році - трохи більше 44%, то в 2010 цей показник сягнув 47,3%.