Компанія «Майкрософт Україна» за підтримки Міністерства освіти і науки України провела онлайн-дослідження «Інновації в навчанні». 83% респондентів відзначили, що основною перешкодою на шляху поширення інформаційних технологій у навчальному процесі є недостатня кількість комп'ютерів для учнів. Метою дослідження був вимір ступеня проникнення інновацій в українську систему освіти та ступеня використання сучасних технологій учителями й тими, яких навчають.
За наявною офіційною статистикою забезпечення комп'ютерною технікою сільських шкіл в Україні становить 97,8%, а міських – 93,4%. При цьому на початку 2010/2011 навчального року в Україні на 1 персональний комп'ютер доводиться 28 учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Для порівняння, у Європі та США в середньому аналогічний показник становить 5-7 чоловік на 1 ПК. Одержавши в результаті дослідження відгуки українських учителів про недостатню комп'ютеризацію, можна зробити кілька висновків. По-перше, про те, що технологічна база вже комп'ютеризованих шкіл застаріла й не відповідає сучасним вимогам. По-друге, і це відзначили під час дослідження самі вчителі, існує проблема недостатньої інтеграції наявних інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) до освітнього процесу.
Дослідження також показало, що педагоги й учні мають більше доступу до ІКТ за межами школи, ніж у класі. Наприклад, 70% учнів мають доступ до комп'ютерів поза школою, 74% мають мобільний телефон. При цьому яких-небудь істотних відмінностей у цих показниках для різних регіонів України не спостерігається. Звідси випливає, що вчителям необхідно розширити позакласне навчання для підвищення навчального потенціалу, який мають ІКТ.
Крім того, у дослідженні відзначається, що підготовленість у сфері ІКТ для вчителів уже не є найсерйознішою перешкодою для використання інформаційних технологій у навчанні – про це заявили 67% опитаних. Це говорить про підвищення рівня володіння ІКТ самими вчителями й сформований потенціал з більш ефективного впровадження ІКТ в освіті. Втім, існують деякі регіональні відмінності в значенні цього показника. Так, якщо в Чернігівській області не оцінюють як серйозну перешкоду підготовленість у сфері ІКТ 78% учителів, то в Миколаївській області таких лише 61%.
«Надто важливо, щоб інновації в освіті впроваджувалися обдумано, з реальною користю для суспільства й без необдуманих витрат. Дослідження «Інновації в навчанні» надало інформацію, яка може допомогти нам відкоригувати план дій із підтримки українських учителів у впровадженні інноваційних технологій освіти. Це дозволить ефективніше організувати процес поширення передового досвіду в сфері освіти й тим самим заощадить бюджетні кошти», – відзначає Дмитро Табачник, Міністр освіти і науки України.
Звіт за підсумками дослідження був складений на основі опитування 3864 українських педагогів, проведеного навесні 2010 року. Він відображає відношення й власну позицію щодо інтеграції інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) до процесу освіти. Це дослідження буде проводитися щорічно, і воно допоможе відслідковувати якісні зміни в українській освіті й темпи впровадження інновацій серед українських педагогів.
Владислав Радиш, директор по роботі з державними органами й навчальними закладами «Майкрософт Україна», відзначає: «Сфера освіти – це пріоритетна область розвитку для побудови в Україні економіки знань – економіки нового типу, побудованої на інноваціях. Наше завдання – допомогти державі розвивати цю сферу ефективніше. Такі ініціативи Microsoft, як програма «Партнерство в навчанні» і конкурс «Вчитель-новатор» спрямовані на те, щоб передовий досвід кращих викладачів поширювався й приносив свої плоди суспільству. Тисячі українських викладачів підтримали наші починання й взяли участь в оцінці рівня використання ІКТ у навчальному процесі. Сподіваємося, що їх прагнення й побажання знайдуть підтримку з боку держави й соціально відповідального бізнесу, щоб впровадження інноваційних навчальних практик привело до прогресу країни в цьому напрямку».
В Україні програма «Партнерство в навчанні» стартувала в 2003 році й стала результатом меморандуму, підписаного Міністерством освіти і науки України та корпорацією Microsoft. Ресурс є продовженням конкурсу «Вчитель-новатор», який уже сьомий рік проводить Microsoft в Україні за допомогою Міністерства освіти і України та Академії педагогічних наук України.
В 2009 році компанія «Майкрософт Україна» запустила онлайнову соціальну мережу для українських педагогів «Партнерство в навчанні». За короткий час свого існування сервіс перетворився на дискусійний майданчик і інструмент спілкування між педагогами різних регіонів країни. Можливості сервісу дозволяють учасникам мережі спілкуватися між собою, обмінюватися навчальними й методичними матеріалами.
Повністю звіт про дослідження «Інновації в навчанні» доступний за адресою http://ua.partnersinlearningnetwork.com.
Про корпорацію Microsoft
Заснована у 1975 році корпорація Microsoft є визнаним світовим лідером у галузі розробки програмного забезпечення, а також у наданні послуг та рішень, які допомагають людям та компаніям повністю реалізувати свій потенціал.
З 2003 року в Україні діє компанія «Майкрософт Україна», до завдань якої входить розвиток ринку програмного забезпечення та просування продуктів Microsoft, підтримка партнерів та замовників, а також локалізація новітніх технологій корпорації та реалізація соціальних проектів на території України.
Додаткову інформацію про компанію та продукти Майкрософт можна знайти на веб-серверах Microsoft: www.microsoft.ua.
Microsoft® є товарним знаком Microsoft Corporation, що охороняється в США і/або інших країнах. Інші назви продуктів і компаній, що згадуються в даному документі, можуть бути товарними знаками відповідних власників.