З 01 січня 2011 року вступають в силу положення Федерального закону Російської Федерації від 23.11.2009 № 261-ФЗ „Про енергозбереження і підвищення енергетичної ефективності та про внесення змін в деякі законодавчі акти”, якими встановлюється обов’язок виробників та імпортерів товарів (у тому числі побутових енергоспоживаючих пристроїв, комп’ютерів, інших комп’ютерних електронних пристроїв та організаційної техніки) вказувати інформацію про клас енергетичної ефективності у технічній документації, що додається до товарів, на їхньому маркуванні, на їх етикетках. Вказана вимога розповсюджується на товари із числа:
1) побутових енергоспоживаючих товарів з 01.01.2011;
2) комп’ютерів, інших комп’ютерних електронних пристроїв та організаційної техніки з 01.01.2012.
Згідно наказу Міністерства промисловості та торгівлі РФ від 29.04.2010 № 357 „Про затвердження правил визначення виробниками та імпортерами класу енергетичної ефективності товару та іншої інформації про його енергетичну ефективність” (із змінами внесеними наказом від 07.09.2010 № 767), визначення класу енергетичної ефективності товару здійснюється виробником, імпортером самостійно.
Водночас досі не вироблені стандарти, за якими потрібно маркувати техніку. Якщо до 01 січня 2011 року правила, за якими працюватиме ринок не будуть вироблені, то може виникнути така ситуація, за якої тимчасово зникне з прилавків магазинів та техніка, яка відповідно до нововведень повинна бути маркірована, оскільки, за відсутність маркування на енергоспоживаючому пристрої, Законом передбачається адміністративна відповідальність, аж до конфіскації такого не маркірованого пристрою.
Також окремим питанням є те, що потрібно робити із технікою, яка уже імпортована. Цілком ймовірно, що Російським урядом буде перейнято європейські стандарти. Так, практично уся побутова техніка на заході містить спеціальну наклейку із зазначення класу енергетичної ефективності від А до G. До класу А відносяться найбільш економні пристрої, до класу G – найменш економні. Крім цього, виробник вказує річне споживання електроенергії таким пристроєм.
Вбачається, що вищевказані нововведення російського уряду спрямовані на те, щоб „привчити” споживачів купувати та використовувати побутову техніку, яка споживає найменшу кількість електроенергії. Зокрема, для того, щоб підприємці впроваджували енергозберігаючі технології, уряд їм обіцяє різні пільги та преференції. Однак простим споживачам доведеться тримати курс на „енергоефективність” за власним бажанням.
„На наш взгляд, маркировка должна упорядочить поступление на российский рынок качественных товаров и поставить преграду низкосортному ширпотребу, чьим единственным реальным, но сомнительным достоинством является очень низкая цена. Мы, к сожалению, часто забываем, что "скупой платит дважды", -
підсумовує директор із стратегічного розвитку компанії "Оптоган" Денис Горбатюк.