Споживчі настрої в Україні, грудень 2011: покращення на 1 п. до 75,3

У грудні зафіксовано покращення споживчих настроїв українців: відповідний індекс дорівнює 75,3, що на 1 п.п. вище листопадового показника. Приріст у грудні досягнено за рахунок сезонного збільшення схильності робити великі покупки, незважаючи на погіршення поточного та очікувань щодо майбутнього матеріального становища. Про це свідчать дані дослідження споживчих настроїв в Україні, яке щомісяця здійснює GfK Ukraine.

У грудні 2011 року індекс споживчих настроїв (ІСН) покращився на 1 пункт до значення 75,3.

Оцінка поточного становища зросла на 1,1 пункту до значення 74,5. Складові цього індексу змінилися наступним чином:

  • індекс поточного особистого матеріального становища (x1) втратив 1,5 пункти та дорівнює 69,9;
  • індекс доцільності робити великі покупки (х5) зріс на 3,7 пункту до значення 79.

Очікування щодо розвитку економіки країни покращилися на 1 пункт до значення 75,8. Складові цього індексу змінилися наступним чином:

  • індекс очікуваних змін особистого матеріального становища (х2) втратив 2,6 пункту і набув значення 77,9;
  • індекс очікуваного розвитку економіки країни впродовж найближчого року (х3) підвищився на 2,9 пункту до значення 72,8;
  • очікування розвитку економіки країни впродовж найближчих п’яти років (х4) покращилися на 2,6 пункту до значення 76,9.

Одночасно у грудні покращилися очікування українців щодо динаміки безробіття: відповідний індекс дорівнював 131,7, що на 2,3 пункту менше листопадового показника. Спостерігаються більш оптимістичні інфляційні очікування: показник зменшився на 0,3 пункту до значення 184,7.

Було зафіксовано такі ключові тенденції:

  • Суттєвим чинником поліпшення споживчих настроїв стало сезонне, характерне для грудня, збільшення схильності до великих покупок. Вона підвищилася незважаючи на погіршення поточного та очікувань щодо майбутнього матеріального становища.
  • Збільшення оптимізму спостерігалося в менших населених пунктах, тоді як погіршувалися настрої, насамперед, в мешканців міст з населенням понад 500 тис. чол. та громадян найбільш економічно активного віку 31-45 років.

«Зменшення реальної зарплатні в жовтні та листопаді, а також падіння промислового виробництва в грудні спричинили погіршення очікувань в найманих працівників в містах. Передноворічний ажіотаж схилив споживачів до оптимізму, але підстав до стійкого поліпшення настроїв ми не спостерігаємо», – коментують аналітики GfK Ukraine.