16.01.2007 АПІТУ в числі інших професійних асоціацій сфери ІКТ звернулася з листом до Прем'єр-Міністра України Ю.Тимошенко. В тексті виділені пропозиції, котрі внесла до звернення АПІТУ
Вельмишановна Юліє Володимирівно!
До Вас звертаються представники професійних об´єднань підприємців та громадських організацій, що об'єднують працівників галузі інформаційних технологій та телекомунікацій, які протягом останніх років докладають свою працю, знання та досвід задля розбудови в Україні інформаційного суспільства.
Ми представляємо галузь, яка значною мірою визначає майбутнє нашої країни. Розвиток саме ринку інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) є чинником та платформою для розвитку у будь-якій галузі економіки держави. Протягом останніх п’яти років він демонструє стабільно високі темпи росту на рівні не нижче 20%, що значно перевищує темпи росту ВВП. При тому, що в ІКТ-сегменті національної економіки зайнято 2,1% працездатного населення країни (близько 480 тис. працівників), він займає майже 8% в структурі ВВП.
За останні 6 років частка галузі в структурі ВВП зросла більш ніж в 2,5 рази. Така динаміка може зберігатися і в майбутньому.
На жаль, питання розбудови інформаційного суспільства в Україні та розвитку галузі ІКТ практично не знайшли свого відображення в Програмі Уряду, тому ми пропонуємо внести зміни в Програму діяльності Кабінету Міністрів України «УКРАЇНСЬКИЙ ПРОРИВ: для людей, а не політиків».
Суть цих пропозицій полягає в тому, що пріоритетом у діяльності державної влади на всіх рівнях має стати забезпечення подальшої розбудови інформаційного суспільства, яке передбачає найповнішу реалізацію конституційних прав на свободу слова, свободу збирання, використання і поширення інформації. Завданням сьогодення для всіх нас і для Уряду має стати якнайшвидший перехід від традиційної радянської концепції розвитку зв’язку та інформатизації до нової європейської концепції побудови інформаційного суспільства, в якому всі суспільні відносини здійснюються на засадах широкого використання інформаційних технологій в усіх сферах життєдіяльності особистості, суспільства та держави.
Враховуючи вищезазначене, представники професійних об´єднань, громадських організацій та компаній, що працюють в галузі інформаційних технологій і телекомунікацій, з метою забезпечення належних умов для подальшого стрімкого зростання ринку інфокомунікацій в Україні, звертаються до Вас з пропозицією внести доповнення в Програму Уряду і замість одного розділу 3.5 Транспортно-дорожній комплекс, зв’язок та інформатизація зробити два окремих: Транспортно-дорожній комплекс та Інформаційне суспільство та зв’язок.
Додаток: Проект розділу Інформаційне суспільство та зв’язок
З глибокою повагою,
Інтернет Асоціація України (ІнАУ) Тетяна Попова
Асоціація підприємств інформаційних технологій України (АПІТУ) Юрій Пероганич
Комісія з питань телекомунікацій та інтелектуальних мереж УСПП Валерій Пекар
Спілка кабельного телебачення України Юлія Молчанова
Асоціація "ІТ України" Євген Кочкін
Асоціації учасників ринку бездротових
мереж передачі даних “Wireless Ukraine” Олександр Мандрикін
Асоціація «Укртелемережа» Наталія Клітна
Лист відкритий для підписання.
Контакт: Сергій Малихін, директор ІнАУ, тел. 278-29-25
Пріоритетом у діяльності державної влади на всіх рівнях має стати забезпечення подальшої розбудови орієнтованого на інтереси людей, відкритого для всіх інформаційного суспільства, в якому кожен може створювати інформацію та знання, мати до них доступ, користуватися й обмінюватися ними, даючи змогу окремим особам, громадам і всьому українському народові повною мірою реалізувати свій потенціал, сприяючи сталому розвиткові і підвищуючи якість свого життя. Завданням сьогодення є якнайшвидший перехід до нової європейської концепції побудови інформаційного суспільства, в якому всі суспільні відносини здійснюються на засадах широкого використання інформаційних технологій в усіх сферах життєдіяльності особистості, суспільства та держави.
Забезпечення широкого системного впровадження інформаційних комп’ютерних технологій є одним з найважливіших інструментів, який дозволить підвищити міжнародну конкурентоспроможність за рахунок розвитку людського потенціалу, а також розширити експортний потенціал ІКТ-індустрії України та поліпшити якість життя населення завдяки економічному зростанню, забезпеченню прав і свобод людини, наданню доступу до інформації, освіти, різноманітних послуг. Крім того, це сприятиме створенню нових робочих місць і розширенню можливостей щодо працевлаштування населення.
З метою розбудови інформаційного суспільства та подальшого розвитку інформаційно-комунікаційних технологій Уряд бере на себе зобов’язання щодо:
- розвитку національної телекомунікаційної та інформаційної інфраструктури та створення умов її інтеграції у світову інфраструктуру;
- створення належних умов для забезпечення відкритості інформації для всіх верств населення та збільшення різноманітності та кількості «електронних» послуг, що надаються населенню та бізнесу державними органами;
- розвитку інформаційно-комунікаційної інфраструктури країни шляхом створення належних умов для залучення значного обсягу інвестицій як з боку підприємств індустрії ІКТ, так і з боку споживачів продукції;
- створення при Кабінеті Міністрів України міжгалузевої ради з питань розвитку інформаційного суспільства за участю представників об’єднань підприємців та громадських організацій, що працюють у цій сфері;
- розгляду питання щодо доцільності створення окремого органу центральної виконавчої влади в галузі зв’язку та інформатизації;
- запровадження посади спеціального уповноваженого з питань розвитку інформаційного суспільства в усіх центральних та місцевих органах виконавчої влади;
- створення нової та вдосконалення існуючої нормативно-правової бази в галузі зв’язку та сфери інформатизації, зокрема розробки „Інформаційного кодексу ”;
- застосування для всіх видів мереж однакових принципів регулювання ринку телекомунікаційних послуг, гармонізація з регуляторною політикою ЄС у сфері телекомунікацій, зокрема з положеннями Директиви Парламенту і Ради ЄС 2002/20/ЕС від 7 березня 2002 року (Директива дозволів для телекомунікаційних мереж та служб) щодо спрощення процедур дозволів у регуляторній політиці та дотримання принципу „технологічної нейтральності”;
- створення законодавчих умов для ефективного державного регулювання щодо покращення умов доступу до мереж операторів телекомунікацій, зокрема тих, що займають монопольне (домінуюче) становище на ринку відповідних послуг;
- розробки та внесення до Верховної ради законопроекту, що приведе законодавство України в сфері застосування електронного підпису у відповідність з Директивою Парламенту і Ради ЄС 1999/93/ЕС від 13 грудня 1999 року (Про систему електронних підписів, що застосовується в межах Співтовариства);
- приведення у відповідність до міжнародних норм законодавства з питань захисту інтелектуальної власності та гарантії його виконання на території України виконавчою та судовою владою;
- прискорення гармонізації вітчизняних телекомунікаційних стандартів та стандартів на ІТ-продукцію зі стандартами ЄС, в тому числі шляхом прямого перекладу та застосування європейських стандартів, зокрема тих, які встановлюють вимоги до якості послуг зв’язку;
- внесення змін до податкового законодавства, які будуть стимулювати впровадження сучасних ІКТ, сприяти розвитку венчурного бізнесу, зокрема запровадити прискорену амортизацію комп’ютерної техніки та інших засобів ІКТ;
- вдосконалення існуючої законодавчої та нормативної бази у сфері телекомунікацій для забезпечення чіткого розподілення повноважень Президента та Кабінету Міністрів щодо призначення складу НКРЗ, контролю діяльності Комісії, а також чіткого розподілу функції між ЦОВЗ та НКРЗ з метою ліквідації дуалізму у повноваженнях та відповідальності між ними;
- створення належних умов для освіти громадян щодо користування ІКТ та пропаганди науково-технічних знань у цій сфері, розвитку „електронної довіри” населення до можливостей ІКТ та створення належних умов безпечного користування інформаційними мережами;
- запровадження механізму співпраці між бізнесом та відповідними державними структурами, зокрема Міністерством освіти та науки та Державним департаментом з питань зв’язку та інформатизації, які відповідають за навчальні програми з метою врахування вимог роботодавців при підготовці фахівців для інформаційно-телекомунікаційної галузі;
- забезпечення можливості здійснення громадськими організаціями контролю за роботою суб’єктів господарювання, що займають монопольне (домінуюче) становище на ринку телекомунікацій;
- створення належних умов для зниження собівартості телекомунікаційних послуг та доведення цін і тарифів на користування інформаційно-комунікаційною інфраструктурою до рівня європейських країн;
- розробки та реалізації програми розвитку електронного урядування, створення та впровадження єдиної комп’ютерної системи "Соціальна картка", впровадження в органах виконавчої влади систем електронного документообігу, створення умов для збільшення ємності та пропускної спроможності мереж доступу та надання можливості доступу до мережі Інтернет у всіх населених пунктах України;
- використання ІКТ для вдосконалення державного управління, відносин між державою і громадянами, становлення електронних форм взаємодії органів державної влади між собою та органами державної влади і фізичними та юридичними особами;
- створення умов для поліпшення систем електронного бізнесу (електронної торгівлі) задля ефективного задоволення потреб споживачів, зменшення витрат на торговельні операції та, як результат, збільшення прибутковості підприємництва, прискорення обігу грошей у банківській сфері, ефективної боротьби зі зростанням цін, підвищення рівня прозорості економіки;
- впровадження дієвого механізму державного протекціонізму щодо вітчизняних суб´єктів господарювання в галузі зв’язку та сфері інформатизації на міжнародних ринках;
- забезпечення фінансування наукового супроводження сфери телекомунікацій, користування радіочастотним ресурсом та надання послуг поштового зв’язку;
- підтримки прикладних науково-дослідних розробок шляхом фінансування кожного проекту або теми за рахунок спільних інвестицій держави та приватних інвесторів;
- проведення конверсії радіочастотного ресурсу України в інтересах цивільних користувачів з метою розширення ринку послуг та їх якості;
- розвитку загальнодоступних телекомунікаційних послуг з використанням сучасних радіотехнологій, зокрема у сільських та гірських населених пунктах шляхом державної підтримки з фінансування таких робіт за рахунок коштів державного бюджету;
- створення нормативно-правових умов переходу до нового перспективного плану нумерації у відповідності до європейських рекомендацій щодо розвитку інформаційно- довідкових служб і служб екстреного виклику, в тому числі служби допомоги (112);
- вдосконалення захисту інтелектуальної власності на програмне забезпечення та бази даних для підвищення інвестиційної привабливості індустрії ІКТ;
- підвищення ефективності використання радіочастотного ресурсу України із застосуванням перспективних технологій;
- здійснення заходів щодо реформування сфери надання послуг поштового зв’язку шляхом створення загальнодержавної системи економіко-правових, фінансових, організаційних і регулюючих механізмів ефективного функціонування поштового зв’язку України за умов подальшої лібералізації ринку та поглиблення інтеграції України в світовий поштовий простір;
- реалізації пріоритетних напрямків зовнішньої економічної політики України та забезпечення виконання зобов’язань України у міжнародних організаціях, які відносяться до сфери ІКТ, підвищення іміджу України на міжнародній арені;
Основними завданнями Уряду в сфері розвитку галузі інформаційно-комунікаційних технологій є:
- забезпечення умов для створення мультисервісних телекомунікаційних транспортних мереж зв’язку з використанням останніх досягнень у сфері високих технологій, як основи для розвитку вітчизняних телекомунікаційних мереж;
- сприяння у створенні умов для розвитку більш економічних широкосмугових мереж доступу з використанням перспективних технологічних рішень, у тому числі радіотехнологій;
- сприяння прискоренню розвитку телекомунікаційних мереж у сільській, гірській місцевості і депресивних регіонах з використанням найбільш ефективних технологій;
- приведення системи нумерації телекомунікаційних мереж у відповідність з європейськими рекомендаціями;
- визначення на законодавчому рівні класифікації ринків телекомунікацій України;
- розробка державної стратегії регуляторного впливу на структуру ринку телекомунікацій України;
- визначення домінуючих операторів телекомунікацій на кожному із ринків телекомунікацій України;
- забезпечення повного переходу до цифрових телекомунікаційних мереж або мереж з пакетною передачею даних (за рахунок заміни ємності електромеханічних автоматичних телефонних станцій, особливо на місцевому рівні) та широке впровадження широкосмугових технологій;
- забезпечення 100 відсотків населення доступом до загальнодоступних телекомунікаційних послуг до 2012 року;
- вдосконалення нормативно-правової бази щодо: забезпечення взаємоз’єднання операторів, особливо домінуючого, методик визначення економічно-обґрунтованих тарифів з надання телекомунікаційних послуг, а також плати за користування радіочастотним ресурсом;
- вдосконалення системи міжнародно-правового захисту частотних присвоєнь та забезпечення ефективного використання геостаціонарного частотно-орбітального ресурсу для розгортання Національної супутникової системи зв’язку;
- забезпечення ефективного використання радіочастотного ресурсу України та здійснення заходів з розвитку телекомунікаційних мереж з використанням перспективних новітніх радіотехнологій;
- сприяння створенню та розвитку мережі пунктів колективного доступу до мережі Інтернет як складової сучасної інформаційно-комунікаційної інфраструктури;
- створення рівних умов для доступу споживачів до Інтернету в усіх населених пунктах України;
- створення умов для збільшення різноманітності та кількості послуг населенню та бізнесу, що надаються за допомогою ІКТ;
- підвищення ефективності формування та виконання Національної програми інформатизації;
- розвиток національної інформаційної інфраструктури та створення умов її інтеграції у світову інфраструктуру;
- використання ІКТ для вдосконалення державного управління, відносин між державою і громадянами, становлення електронних форм взаємодії органів державної влади між собою та органами державної влади і фізичними та юридичними особами;
- вдосконалення нормативно-правової бази ІКТ та забезпечення фінансування наукового супроводження сфери телекомунікацій, надання послуг поштового зв’язку та користування радіочастотним ресурсом;
- забезпечення доступності користувачів до універсальних послуг поштового зв’язку, поліпшення якості їх надання, розширення спектру нових послуг поштового зв’язку на базі інформаційно-комунікаційних технологій;
- впровадження цифрового телерадіомовлення на всій території України до 2015 року;
- вилучення із сфери дії Закону України „Про телебачення і радіомовлення” штучного суб´єкта регулювання „провайдер програмної послуги”, як такого що запровадив подвійне ліцензування операторів телекомунікацій;
- зняття тарифних та нетарифних перепон щодо ввезення ІКТ-продукції, що не виробляється в Україні:
- спрощення процедур тимчасового ввезення інноваційної техніки, технологій і дослідних зразків, що не мають сертифіката відповідності;
- зняття обов’язкової сертифікації комп’ютерної та оргтехніки, що не становить підвищеної небезпеки, та введення її добровільної сертифікації;
- скорочення переліку ІТ-продукції, що вимагає спецдозволів на ввезення;
- скасування оподаткування податком на додану вартість операцій з продажу або відчуження будь-яким іншим способом ліцензійного програмного забезпечення;
- запрошення представників ІКТ галузі до участі у бізнес-делегаціях, що супроводжують урядові делегацій в міжнародних заходах в Україні і за кордоном.
Цей лист також опубліковано: http://www.proit.com.ua/telecom/2008/01/18/173016.html