Ринок LCD-телевізорів: вподобання українських споживачів збігаються з західноєвропейськими

В першому півріччі 2008 року роль основної рушійної сили ринку аудіо- та відеотехніки в Україні відігравали панельні телевізори, які у вартісному вимірі забезпечили 43% загального обсягу продажів. Найбільшою популярністю в українців користувалися LCD-телевізори. За структурою продажів LCD-телевізорів український ринок відповідає ринку Західної Європи: як і європейські споживачі українці віддають перевагу моделям з діагоналлю 32"; одночасно найбільшими темпами зростають продажі LCD-телевізорів з діагоналлю 37" та більше. Про це свідчать результати моніторингу продажу товарів тривалого вжитку, який здійснює компанія GfK Ukraine на основі роздрібної панелі електротоварів у 45 містах України з населенням понад 100 тис. мешканців.

В першому півріччі 2008 року в містах України з населенням понад 100 тис. мешканців було продано майже 1,6 млн. одиниць аудіо- та відеотехніки на 451 млн. доларів. У порівнянні з першим півріччям 2007 року ринок аудіо- та відеотехніки у вартісному вимірі зріс на 26%, хоча у фізичному виразі відбулося скорочення обсягів продажу на 3%. Найбільшу частку (43%) загального обсягу продажу аудіо- та відеотехніки у вартісному вимірі забезпечили панельні телевізори (рідкокристалічні, плазмові тощо). Всього українці придбали 170 тис. панельних телевізорів, витративши на них 193 млн. доларів. Порівняно до січня-червня 2007 року цей сегмент зріс більше ніж в 2 рази як у фізичному, так і вартісному вимірах.

Найпопулярнішими виявилися моделі вартістю 1001-1500 доларів, які забезпечили більше третини продажів панельних телевізорів у фізичному та вартісному вимірах. Щобільше обсяг продажу телевізорів у цьому ціновому діапазоні зріс в 2,5 рази порівняно до першого півріччя 2007 року.

LCD-телевізори забезпечили більше 80% загального обсягу продажу панельних телевізорів. Всього протягом січня-червня 2008 року в Україні було продано рідкокристалічних телевізорів майже в 2,5 рази більше ніж протягом аналогічного періоду 2007 року. Найбільшим попитом користувалися LCD-телевізори з діагоналлю 32", які забезпечили більше третини загального обсягу продажу рідкокристалічних телевізорів у першому півріччі 2008 року. Одночасно найбільші темпи зростання продажів були зафіксовані у сегментах
LCD-телевізорів з діагоналлю 37" та 42": таких телевізорів було продано майже в 6 разів більше ніж протягом січня-червня 2007 року.

Одночасно в Україні продовжував скорочуватися продажі кінескопних телевізорів. Хоча цей сегмент все ще посідає другу сходинку за розмірами частки загального обсягу продажу аудіо- та відеотехніки (20% у вартісному вимірі), всього протягом першого півріччя поточного року українці придбали кінескопних телевізорів на 20% менше ніж у аналогічному періоді 2007 року.

В країнах Західної Європи телевізори також залишаються рушійною силою ринку побутової техніки. У першому півріччі 2008 року європейці витратили на цю техніку на 8% більше ніж за аналогічний період минулого року. Однією з причин цього зростання став Чемпіонат Європи з футболу 2008.Частка LCD-телевізорів у загальному
обсягу продажів цієї техніки становить 84%, частка плазмових телевізорів – 14%, тоді як традиційні кінескопні моделі забезпечують лише 2% продажу.

Порівняно до результатів першого півріччя 2007 року продажі LCD-телевізорів в країнах Західної Європи збільшилися на 19%. Найбільшим чином зріс попит на LCD-телевізори з екраном 37" та більше.

Одночасно моделі з екраном 32" залишаються найпопулярнішими на західноєвропейських ринках: їм віддає перевагу кожен третій покупець.

Панель електротоварів GfK Ukraine функціонує з 2004. Цей проект являє собою моніторинг роздрібних продажів товарів тривалого використання (аудіо-відео, великої та дрібної побутової техніки, комп’ютерної та телекомунікаційної техніки, фототоварів), який проводиться на постійній основі у торгових точках усіх найважливіших каналів дистрибуції.

Завданням електропанелі є визначення об’ємів та динаміки продажу електропобутової техніки в Україні в фізичному та вартісному вимірі.

Географія дослідження: 45 міст України з населенням понад 100 тис. чоловік. Основою для підтримки репрезентативності вибірки дослідження є повне обстеження роздрібної торгівлі Retail Census Study.

GfK Ukraine — українська дослідницька компанія, яка пропонує повний перелік послуг з опитувань та досліджень ринків в Україні, Молдові та Бєларусі. GfK Ukraine входить до міжнародної дослідницької мережі GfK Group – четвертої за розмірами дослідницької групи в світі. GfK Group об’єднує більше 115 компаній у 100 країнах світу.

Джерело: http://www.gfk.ua/etc/files/pdf/gfk_rel_nonfood_ce_040908_ukr