Банки повертають прихильність українців

У другому кварталі 2009 року серед способів заощаджень, якими користувалися українці, половина припадала на пластикові картки та поточні рахунки (52%). 8% українців зберігали гроші на банківських депозитах та ощадних рахунках. При цьому українці стали більш оптимістично оцінювати теперішню ситуацію як сприятливу для відкриття депозитів. Про це свідчать результати регулярного дослідження ринку банківських послуг для фізичних осіб, яке здійснила компанія GfK Ukraine в другому кварталі 2009 року.

Українці повертаються до банків

За результатами дослідження, яке було проведено в другому кварталі 2009 року, банківські депозити та ощадні рахунки мають 8% населення України. При цьому 86% користувачів депозитів зберігають кошти в національній валюті, що на 9 п.п. більше ніж у першому кварталі цього року. 53% користувачів депозитів планують продовжити користуватися цією банківською послугою. Частка респондентів, які мають наміри оформити депозит не зменшилася та дорівнює 5,4%. Загалом в другому кварталі 2009 року українці стали більш оптимістично оцінювати теперішню ситуацію як сприятливу для відкриття депозитів.

Одночасно українці стали активніше використовувати пластикові картки як альтернативний спосіб заощаджень. Зросла частка активних користувачів картками (з 42,5% до 44,7%), та тих, хто планують заощаджувати на картках. Одночасно в другому кварталі 2009 року зменшилася частка тих, хто віддає перевагу заощадженню готівкою (на 2 п.п. до 33%).

Через відсутність пропозицій по кредитах українці сподіваються на власні кошти

Протягом квітня-червня 2009 року зменшилася частка користувачів кредитами: респонденти поступово виплачують свої кредити, для оформлення нових відсутня пропозиція. Зокрема, спостерігається зменшення частки респондентів, що мають кредит на споживчі товари: з 9% до 7,7% (рік тому частка користувачів була 10,9%)

Через скорочення пропозиції кредитів на ринку українці для здійснення великих покупок сподіваються на свої власні кошти. У другому кварталі 2009 року збільшилася частка респондентів, які фінансують та мають намір фінансувати покупки зі своїх власних накопичень: користування – на 7 п.п. до 58%, наміри – на 6 п.п до 55%. Кредит у банку чи іншій кредитній організації для здійснення покупки планують взяти 7% респондентів.

Довідкова інформація

Цілями Дослідження ринків фінансових та телекомунікаційних послуг є регулярне та оперативне отримання інформації щодо стану ринків банківських, страхових та телекомунікаційних послуг для фізичних осіб.

Дослідження ринку банківських послуг проводиться за єдиною ліцензованою методикою FMDS (Financial Market Data Service) Personal. Ця методика застосовується всіма компаніями групи GfK в Центральній та Східній Європі.

GfK Ukraine робить висновки, спираючись на дані опитування населення, що проводилося в квітні, травні та червні 2009 року, та порівнює їх за перший квартал.

Вибірка опитування складає по 1000 респондентів на кожному етапі. Вибірка є репрезентативною для населення України старше 16 років, за статтю, віком, регіоном проживання та розміром населеного пункту. Опитування проводилось методом особистого інтерв'ю.

GfK Ukraine

GfK Ukraine – українська дослідницька компанія, яка пропонує повний перелік послуг з опитувань та досліджень ринків в Україні, Молдові та Бєларусі. GfK Ukraine здійснює свою діяльність за трьома бізнес-напрямками: дослідження на замовлення, дослідження роздрібної торгівлі електропобутової техніки та електроніки (електропанель) та медіа-дослідження. GfK Ukraine входить до міжнародної дослідницької мережі GfK Group. Для отримання більш детальної інформації просимо відвідайте веб-сайт: www.gfk.ua.

Слідкувати за новинами можна на www.twitter.com/gfk_ua

GfK Group

GfK Group забезпечує важливі знання, які для прийняття рішень потребують компанії, що працюють у сфері промисловості, роздрібної торгівлі, послуг, а також медіа. Дослідницька група пропонує різноманітну інформацію та консультативні послуги за трьома бізнес-напрямками: дослідження на замовлення, електропанель та медіа-дослідження. GfK Group – четверта за розмірами мережа з маркетингових досліджень в світі – здійснює свою діяльність в більш ніж 100 країнах. В компаніях GfK Group працюють більше 10 тис. співробітників. В 2008 році обсяг продажів GfK Group становив 1,2 млрд. євро. Для отримання більш детальної інформації слід відвідати веб-сайт: www.gfk.com