Компанія GfK Ukraine в першому кварталі 2009 року здійснила чергове дослідження ринку банківських послуг для фізичних осіб.
В першому кварталі 2009 року порівняно до аналогічного періоду 2008 року частка респондентів, які мають кредити на споживчі товари, зменшилася на 1,5 п.п. до 9%. Також менше громадян користувалися пластиковою карткою: 42,5% проти 44,7% у першому кварталі 2008 року.
Одночасно протягом січня-березня 2009 року зросла кількість респондентів, які повідомили, що вони мають банківські депозити. Якщо в першому кварталі 2008 року банківські депозити мали 6,8% респондентів, то на початку цього року їхня частка зросла до 7,5%. Також дещо збільшилися частка респондентів, які користуються грошовими переказами (з 11,3% у першому кварталі минулого року до 13,1% у першому кварталі цього року).
В першому кварталі 2009 року не зросли наміри користування жодною з банківських послуг. В порівнянні до аналогічного періоду 2008 року зменшилась частка тих, хто планує оформити споживчий кредит (на 4 п.п. до 2,6% респондентів) та кредит на інші потреби (на 1,8 п.п. до 1,5%).
На думку 86% респондентів зараз «швидше поганий або дуже поганий час», щоб покласти гроші в банк. 85% респондентів переконані, що зараз «швидше поганий або дуже поганий час», щоб брати кредит в банку. Для порівняння в четвертому кварталі 2008 року ці показники дорівнювали 76% та 66% відповідно.
Довідкова інформація
Цілями Дослідження ринків фінансових та телекомунікаційних послуг є регулярне та оперативне отримання інформації щодо стану ринків банківських, страхових та телекомунікаційних послуг для фізичних осіб.
Дослідження ринку банківських послуг проводиться за єдиною ліцензованою методикою FMDS (Financial Market Data Service) Personal. Ця методика застосовується всіма компаніями групи GfK в Центральній та Східній Європі.
GfK Ukraine робить висновки, спираючись на дані опитувань населення, які проходили протягом січня-березня 2008 року та січня-березня 2009 року..
Вибірка опитування складає по 1000 респондентів на кожному етапі. Вибірка є репрезентативною для населення України старше 16 років, за статтю, віком, регіоном проживання та розміром населеного пункту. Опитування проводилось методом особистого інтерв'ю.
GfK Ukraine – українська дослідницька компанія, яка пропонує повний перелік послуг з опитувань та досліджень ринків в Україні, Молдові та Бєларусі. GfK Ukraine входить до міжнародної дослідницької мережі GfK Group – четвертої за розмірами дослідницької групи в світі. GfK Group об’єднує 115 компаній у більше ніж 100 країнах світу.