Пріоритетні напрями розвитку науки і техніки - це науково, економічно і соціально обгрунтовані напрями науково-технічного розвитку на довгостроковий період (більше 10 років), яким надається пріоритетна держпідтримка з метою формування ефективного сектору наукових досліджень та науково-технічних розробок для забезпечення конкурентоспроможного вітчизняного виробництва, стабільного розвитку, національної безпеки України та підвищення якості життя населення.
Згідно із Законом до 2020 року пріоритет буде віддаватися:
13.09.2010 р., відбулось засідання Громадської колегії Комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики щодо опрацювання проекту Податкового кодексу. В засіданні приймали участь Голова Комітету С.А. Терьохін, заступник міністра фінансів Т.І. Єфименко та члени Громадської колегії. На засіданні був присутній Генеральний директор АПІТУ Юрій Пероганич.
С.А. Терьохін зазначив, що існують концептуальні питання, які необхідно вирішити при опрацюванні проекту Податкового кодексу. Серед них:
Було запропоновано створити робочу групу по опрацюванню цих та інших концептуальнихх питань, до яких Мінфіну будуть передані усі наробки до проекту.
Прикріплений файл | Розмір |
---|---|
проект_13_09_2010.doc | 3.48 MБ |
В Мінекономіки видано роз'яснення від 29 липня 2010 № 3303-25/7445-07 щодо Закону про держзакупівлі.
Так, здійснення держзакупівель в порядку, встановленому даним Законом, починається з моменту введення його в дію, тобто з 30 липня 2010 року.
У той же час процедури закупівель, розпочаті до цього моменту, завершуються у відповідність до порядку, який діяв до набрання чинності Закону.
Крім того, роз'яснено питання про визначення предмета закупівлі товарів, робіт, послуг до набрання чинності відповідного наказу Мінекономіки.
Також в Міністерстві звернули увагу, що, починаючи з 30 липня цього року, воно не правомочне розглядати скарги, подані учасниками процедур закупівель до моменту укладення договору про закупівлю. Органом, уповноваженим розглядати скарги у сфері держзакупівель, згідно з Законом, є АМКУ.
30 липня 2010 вступив в силу Закон про держзакупівлі. Раніше діючий Закон втратив чинність ще два роки тому - 2 квітня 2008 року.
Закон встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за держкошти. Задекларованою метою Закону є створення конкурентного середовища у сфері держзакупівель, розвиток добросовісної конкуренції, забезпечення раціонального і ефективного використання державних коштів і т.п.
Законодавчим актом передбачено випадки, коли держзакупівлі регулюються спеціальним законодавством, а не цим Законом. Наприклад, якщо предметом закупівлі є товари та послуги, пов'язані з виробництвом банкнот і монет, товари, роботи і послуги, закупівля яких становить державну таємницю, відносини регулюються відповідно до Закону "Про державну таємницю" та інше.
У березні 2010 року Президент повернув для повторного розгляду ВР Закон "Про здійснення державних закупівель". Причиною тому стала невідповідність положень Закону зобов'язанням України перед Світовим банком. 1 червня парламентарії таки ухвалили Закон, підтримавши всі пропозиції Президента України Віктора Януковича і Кабінету Міністрів.
Президент підписав Закон "Про внесення змін до Закону України" Про телекомунікації "щодо збільшення переліку послуг" (законопроект № 3420).
Закон передбачає збільшення переліку послуг та розширення доступу до послуг, які надаються всіма операторами телекомунікацій, зокрема, надання абонентам права залишати у користуванні абонентський номер при переході від одного оператора зв'язку до іншого. Норми про можливість зберігати номер при зміні оператора набудуть чинності через півроку після офіційного опублікування.
Також Закон зобов'язує операторів мобільного зв'язку надавати послуги національного роумінгу. Крім того, нормативним актом вводяться спеціальні терміни: "абонентський номер", "перенесення абонентського номера", "персональний номер", "роумінг національний".
За матеріалами ЛІГА: ЗАКОН
Наказом Державної митної служби № 609 від 9 червня 2010 затверджено Примірне положення про відділ контролю митної вартості та класифікації товарів регіональної митниці, митниці.
Положення визначає права, завдання, функції та організаційну структуру відділу. Він створюється як структурний підрозділ регіональної митниці (митниці) і буде брати участь у процедурах митного контролю та митного оформлення товарів, спостерігаючи за правильністю визначення заявленої декларантом митної вартості товарів (у тому числі в разі зміни митного режиму) як бази оподаткування, а також, за правильністю класифікації та кодування товарів згідно з УКТЗЕД.
До компетенції відділу Положення відносить, крім того, вирішення спірних питань при визначенні вартості, кодування та класифікації. На нього покладено розгляд скарг, заяв та звернень юридичних осіб та громадян; інформування про видання нормативно-правових актів з викладених вище питань. Відділ буде брати участь у перевірках діяльності структурних підрозділів митниці.
По матеріалам ЛІГА:ЗАКОН
Держмитслужба уточнила свій лист від № 11/1-10.10/6714-ЕП, що стосується зовнішньоекономічних договорів та інших документів, що використовуються в міжнародній практиці замість них, у питанні визначення моменту укладення зовнішньоекономічного контракту .
У разі фіксації договору в декількох документах, датою його укладення вважається, згідно зі ст. 640 ГК, момент одержання відповіді з прийняттям пропозиції про укладення (акцепта).
Тому в графі 44 вантажної митної декларації товарів, що переміщуються через кордон України, слід вказувати більш пізню дату підписання зовнішньоекономічного контракту (у разі наявності декількох дат, що мають відношення до його висновку).
6 червня 2010 р. набуває чинності Закон, раніше відомий як законопроект № 6337, яким вносяться зміни до законів про податки. Основні зміни, передбачені цим Законом:
По матеріалам ЛІГА:ЗАКОН
Як раніше повідомлялося, Держспоживстандартом України наказами №№ 147, 148 та 149, які були прийняті 14 травня 2010 р., було введено нові форми суворої звітності для внутрішнього документообігу всередині системи Держспоживстандарту. Крім того, зазначеними наказами в 4 рази збільшена вартість бланків сертифікатів, в десятки разів – послуг експертизи і реєстрації Реєстром сертифікату на партію продукції.
Асоціацією були направлені листи до Кабінету Міністрів України Ради підприємців при КМУ, Комітету Верховної Ради України з питань промислової і регуляторної політики та підприємництва з питанням про недопустимість ускладнення системи реєстрації сертифікатів та збільшення вартості послуг органів системи Держспоживстандарту України.
7 червня 2010 року Держспоживстандартом були відмінені дані накази . Тобто, на сьогоднішній день діють старі тарифи. Тим компаніям, які встигли заплатити за послуги по новим тарифам, буде повернута різниця після перерахунку.
АПІТУ активно приймала участь у відміні даних наказів.
Мінтрансзв'язку наказом № 322 від 2 червня 2010 затвердило Перелік стандартів і норм (див. вкладення), яким повинні відповідати радіоелектронні засоби, допустимі до застосування в Україні.
У Переліку наведено стандарти для радіостанцій приймально-передавальних загального призначення; станцій супутникового зв'язку; радіостанцій з цифровими та широкосмуговими видами модуляцій, систем CDMA, D-AMPS; передавачів радіоговорящіх стаціонарних; телефонних апаратів для дротового зв'язку в поєднанні з бездротовою трубкою, в тому числі систем DECT, радіотелефонів, бездротових мікрофонів, радіомодемів; радіорелейних станцій; телевізійної приймально-передавальної апаратури (крім побутової), у тому числі супутникових систем; апаратури та пристроїв кабельного телебачення, що працюють в діапазоні вихідних частот від 5 МР до 1 ГГц
Підтвердження відповідності радіоелектронних засобів вимогам стандартів і норм, наведеним у Переліку, буде здійснюватися спеціально акредитованими для цих цілей органами, коло яких погоджується Національною комісією з питань регулювання зв'язку України.
Наказ набуде чинності з 1 вересня 2010 року.
Прикріплений файл | Розмір |
---|---|
Perelik_standartiv.doc | 84.5 КБ |
Асоціація підприємств інформаційних технологій України (АПІТУ) звернулася до Кабінету Міністрів України та Комітету Верховної Ради УКраїни з питань промислової і регуляторної політики та підприємництва з питанням про недопустимість ускладнення системи реєстрації сертифікатів та збільшення вартості послуг органів системи Держспоживстандарту України.
АПІТУ просить відмінити накази Держспоживстандарту України №№ 147, 148 та 149, прийняті 14 травня 2010 р., якими всередині системи Держспоживстандарту для внутрішнього документообігу введено нові форми суворої звітності.
Зазначені дії Держспоживстандарту не покращують захист прав споживачів та контроль за якістю і безпечністю продукції, а лише приводять до збільшення її вартості, а також приводять до перетворення Держспоживстандарту України з органу захисту прав споживачів на прямо протилежний йому фіскальний орган.
Прикріплений файл | Розмір |
---|---|
042_До_КМУ_Подорожчання_сертифікації_п.pdf | 101.37 КБ |
На офіційному сайті Міністерства опублікований проект Закону "Про внутрішню торгівлю" , який визначає правові та організаційні засади здійснення торговельної діяльності та виробничо-торговельної діяльності в Україні, держрегулювання цієї сфери, планування та розвитку внутрішньої торгівлі на умовах конкуренції та рівності фізичних та юридичних осіб перед законом та пріоритету прав споживачів.
До принципів внутрішньої торгівлі віднесені:
- Рівність прав суб'єктів господарювання;
- Дотримання прав і законних інтересів покупців і суб'єктів господарювання;
- Недопущення незаконного втручання органів держвлади і місцевого самоврядування у діяльність суб'єктів господарювання;
- Дотримання встановлених вимог щодо рівня обслуговування покупців.
Законопроектом виділяються такі види внутрішньої торгівлі, як роздрібна та оптова, дистанційна, мережева, ресторанне господарство. Розділом "Організація торговельної та виробничо-торговельної діяльності" встановлюються вимоги щодо реєстрації, ліцензування та патентування торговельної діяльності, а також вимоги до об'єктів торгівлі. Спеціальний розділ законопроекту висвітлює питання державного регулювання торгівлі.
Постановою Кабміну від 31 травня 2010 № 376 Державний комітет з питань науково-технічного та інноваційного розвитку призначено повноважним органом з визначення порядку акредитації фізичних та юридичних осіб на право проведення науково-технічної експертизи.
Зазначений Комітет повинен затвердити форму відповідного свідоцтва і перелік документів, що надають право на заняття експертної діяльністю та надання експертних послуг без отримання свідоцтва.
У зв'язку з прийняттям цієї постанови втратила чинність постанова КМУ від 2 жовтня 2003 року № 1537 "Про надання Міністерству освіти і науки повноважень щодо державної акредитації фізичних та юридичних осіб на право проведення наукової та науково-технічної експертизи".
Спеціальний Закон, яким регулюється сфера використання персональних даних (даних, за якими можна ідентифікувати особу) прийнятий на засіданні парламенту 1 червня ц.р.
Цей закон поширюється на всіх власників і розпорядників персональних даних, крім фізосіб, що створюють бази даних для особистих потреб, журналістів при здійсненні ними професійних обов'язків, творчих діячів при здійсненні творчої діяльності. Поширення персональних даних без згоди суб'єкта цих даних заборонено, за винятком випадків, передбачених законом, в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини. Законом передбачено створення Реєстру баз персональних даних і реєстрація баз даних у ньому, в порядку, встановленому Кабміном.
Головним завданням Закону є створення правової бази державного регулювання суспільних відносин, за умови дієвого захисту цивільних прав у сфері персональних даних (у тому числі конституційних прав і свобод людини); встановлення прав і гарантій, обов'язків і відповідальності всіх суб'єктів діяльності, пов'язаної з захистом персональних даних.
«Фішинг», «кейлогери», «трояни» – нові слова в лексиконі українців, які проводять оплати в Інтернеті: щороку кількість таких транзакцій зростає на 70%. Чимало користувачів незнайомі з базовими правилами безпеки при здійсненні онлайн-оплат, і цим користуються Інтернет-шахраї. Разом із перевагами зручних і швидких оплат у Всесвітній мережі користувачі мають розуміти наявні ризики і вживати заходів для захисту своєї фінансової інформації. У зв’язку з цим Portmone.com спільно з «Майкрософт Україна» оголосили освітню ініціативу, що має на меті роз’яснення українським користувачам, як безпечно здійснювати Інтернет-оплати.