CRM

Топ-10 угроз информационной безопасности в 2013 году

Основными тенденциями, достойными внимания, в наступившем году будут рост числа мобильных вредоносных программ, активизация атак через уязвимости в платформе Java и широкое использование концепции MaaS (Malware-as-a-service, “зловреды-как-услуга”).

Компания «Е-Консалтинг» представила обзор новых возможностей Microsoft Dynamics™

В рамках форума-выставки «CALL CENTERS & CRM Euro 2012 Kyiv. PLANTRONICS days in Ukraine» президент и генеральный конструктор XRM® «Е-Консалтинг», Андрей Безгубенко, презентовал обзор главных нововведений в системе Microsoft Dynamics™ CRM 2011 и рассказал о преимуществах этих новшеств.

Gartner Survey Shows CRM Projects in Europe Largely Remain in Place in 2009

Analysts Examine the Next Generation of CRM Technologies at Gartner Customer Relationship Management Summit 2009, 3-4 March, in London

Egham, UK, 29 January, 2009 — According to a recent survey from Gartner, Inc more than three quarters of respondents in Europe said they are planning to enhance their investments in CRM initiatives in 2009. These projects will focus on improving customer retention and increasing wallet share.

Gartner surveyed nearly 90 European business and IT leaders who influenced the CRM strategy in their organisation in the third quarter of 2008 and carried out a follow up poll in December.

“The responses to this later survey indicated that, as expected, some budgets for CRM initiatives were negatively impacted, but, the latest survey results showed that their earlier budget allocations for CRM initiatives largely remained in place,” said Chris Pang, principal research analyst at Gartner. “It was clear that many projects such as implementation of direct marketing tools, customer analytics, and customer service and support capabilities are too strategically or tactically important to be suddenly abandoned.”

Gartner estimates that CRM spending in 2009 will not decline as dramatically as it did after 2000, but growth will be more moderate than in previous years. It forecasts that the European CRM software market will reach $3.5 billion (€2.4billion) in 2009, an increase of 4 per cent from 2008.

The survey respondents also reported that their primary objectives for their CRM programmes were first, to enhance cross-selling or upselling of products and services, second to increase customer satisfaction and third to increase sales revenue. “These objectives take on added importance in a downturn because the cost and effort needed to sell to existing customers is often less than that for acquiring new ones,” said Mr Pang.

Microsoft Dynamics CRM — среди лидеров мирового рынка

Компании Forrester Research и Gartner Research проанализировали состояние мирового рынка CRM-технологий. Согласно полученным результатам — Microsoft Dynamics CRM уверенно вошла в лидеры рынка.

Согласно исследованию Gartner «Magic Quadrant for Sales Force Automation» («магические квадранты автоматизации продаж») по результатам первой половины 2008 года Dynamics CRM попадает в квадрант Challengers (бросающие вызов). Впереди Microsoft Dynamics CRM разместились только Oracle Siebel CRM и salesforce.com, что свидетельствует о том, что CRM от Microsoft развивается согласно намеченным планам и по своим конкурентным преимуществам уже оставила своих основных конкурентов далеко позади.

Более подробно с данным отчетом можно ознакомится по адресу: http://mediaproducts.gartner.com/reprints/microsoft/vol9/article1and2/ar...

Согласно исследованиям Forrester «The Forrester Wave: Enterprise CRM Suites, Q3 2008» и «The Forrester Wave: Midmarket CRM Suites, Q3 2008», Microsoft Dynamics CRM на корпоративном рынке делит лидерские позиции с Oracle, SAP, а на рынке среднего бизнеса — с Oracle, salesforce.com и Right Now Technology. Что также свидетельствует о больших достижениях Microsoft в развитии своей CRM.

Более подробно с данными отчетами можно ознакомится по адресам:

Інком створила TCP/IP мережу, розгорнула ЦОД та запустила CRM і контакт центр для ДПА

Компанія Інком запустила впромислову експлуатацію інформаційну систему для Інформаційно-довідкового лепартаменту Державної податкової адміністрації України.

В результаті:

  • побудовано мережу на основы протоколу TCP/IP
  • розгорнуто відокремлений ЦОД
  • інтегровано CRM-систему Oracle Siebel CRM із
  • контакт центром Cisco IP Contact Center Enterprise

Джерело: http://incom.ua/content/view/372398/31/

RSS-матеріал