Шимківу Д. А.
Вих. АПІТУ № 032
Вих. ІнАУ № 149
Вих АУРБМПД №2008/14-01
від «20» серпня 2014 року
Вельмишановний Дмитре Анатолійовичу!
Асоціація підприємств інформаційних технологій України, Інтернет Асоціація України та Асоціація учасників ринку бездротових мереж передачі даних висловлюють Вам щиру повагу та звертаються з наступним.
26 липня цього року відповідно до Закону України від 9 квітня 2014 року № 1193-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скорочення кількості документів дозвільного характеру» набула чинності поправка до частини 1 статті 25 Закону України «Про Радіочастотний ресурс України».
Згідно з цією поправкою умовою застосування радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв (РЕЗ та ВП) на території України є документальне підтвердження їх відповідності технічним регламентам (декларація про відповідність).
Таким чином необхідність сертифікації РЕЗ та ВП була начебто скасована і замінена на декларування відповідності.
Однак форма декларації про відповідність, що затверджена як Додаток до Технічного регламенту радіообладнання і телекомунікаційного кінцевого (термінального) обладнання (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 15 травня 2013 р. № 446), визначає необхідність посилання на Сертифікат, звіт або висновок (про оцінку відповідності пристрою), виданий так званим «призначеним органом з оцінки відповідності». Призначення органів з оцінки відповідності пристроїв вимогам Технічного регламенту та публікування переліку таких органів покладено на Мінекономрозвитку та Адміністрацію Держспецзв’язку.
Отже, вимога сертифікації фактично залишилася.
Водночас, переважна більшість РЕЗ та ВП, що імпортуються в Україну, пройшли оцінку відповідності в органах з оцінки відповідності країн ЄС на відповідність Директиві Європейського Парламенту і Ради 1999/5/EC від 9 березня 1999 року «Про радіообладнання і телекомунікаційне термінальне обладнання та взаємне визнання їхньої відповідності». Такі РЕЗ та ВП мають маркування СЕ та супроводжуються відповідними деклараціями про відповідність.
Тому просимо Вас доручити Мінекономрозвитку та Адміністрації Держспецзв’язку розробити та подати до Кабінету Міністрів України для затвердження зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 р. № 679, які б дозволили при декларуванні відповідності посилатися:
Визнання Україною європейських сертифікатів дозволить:
Вітчизняні випробувальні центри і лабораторії також не залишаться без роботи, але зможуть зосередити більше зусиль на проведенні випробувань і оцінок вітчизняної продукції, продукції, що не проходила сертифікацію в країнах ЄС, а також на отриманні визнання в якості визначених органів у країнах ЄС.
Звісно, оптимальним буде взаємне визнання сертифікатів, яке згідно з угодою про Асоціацію з ЄС настане після перехідного періоду в п’ять років після набуття цією угодою чинності, однак в інтересах України провести таке визнання навіть у односторонньому порядку, як це зроблено, наприклад, Грузією.
З повагою,
Генеральний директор
Асоціації підприємств інформаційних
технологій України Ю.Пероганич
Голова Правління
Інтернет Асоціації України Т.Попова
Голова Правління
Асоціації учасників ринку
бездротових мереж передачі даних О.Соболев
Шановні учасники ринку інформаційних технологій, представники влади і користувачі інтернет-послуг!
Увечері 22 січня у соціальних мережах та деяких ЗМІ була розповсюджена інформація щодо отримання інтернет-провайдерами листів про підготовку до тимчасового відключення інтернет-шлюзів, точок доступу, станцій стільникового зв’язку, телевізійних і радіоканалів крім "Першого національного" та "Першої програми радіо", а також фіксованого зв’язку крім номерів екстрених служб. Разом з тим були повідомлення про перебої у роботі деяких телекомунікаційних мереж, а також про відключення телеканалів (зокрема, були заяви про відключення 5-го ТВ-каналу в мережах компаній, які використовують бренд «Тріолан»).
Інтернет Асоціація України, яка об’єднує понад 150 суб’єктів господарювання у сфері ІКТ, значну частину з яких складають оператори і провайдери телекомунікацій, не підтверджує інформацією про наявність таких листів провайдерам.
Асоціація підприємств інформаційних технологій України приєднується до звернення до Президента України Януковича В. Ф. Інтернет асоціації України та інших інститутів громадянського суспільства з проханням накласти вето на ухвалений 2 жовтня 2012 року Верховною Радою України Закон України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус», р. н. 10492.
За задумом авторів, метою Закону є «запровадження загальноприйнятої Європейської практики щодо створення та забезпечення функціонування реєстру населення, а також виконання Україною своїх зобов’язань перед Європейською спільнотою в частині, що стосується забезпечення в державі обігу документів з електронним носієм інформації».
Прикріплений файл | Розмір |
---|---|
064_Prezident.pdf | 107.82 КБ |
21 грудня представники низки вітчизняних професійних об‘єднань та підприємств провели спільну прес-конференцію «Законопроект 6523 ігнорує інтереси авторів та руйнує інформаційне середовище України». Її учасники – представники Інтернет Асоціації України (ІнАУ), Асоціації правовласників і постачальників контенту, Асоціації підприємств інформаційних технологій України, Українського союзу промисловців та підприємців (УСПП) та ТОВ «Індормедіа» акцентували увагу присутніх на загрозах, які несе відповідний законопроект, прийнятий у першому читанні, та виступали проти прийняття відповідного законопроекту у цій редакції - повідомляє ІнАУ.
Правління АПІТУ прийняло рішення про підписання спільного звернення Індустріального телевізійного комітету, Інтернет асоціації України, Асоціації підприємтсв інформаційних технологій України, Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і диллерів та ін. щодо недоцільності прийняття законопроекту від 15.06.2010р. № 6523 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання питань авторського права і суміжних прав".
Другий Український Форум з управління Інтернетом IGF-UA відбудеться в Києві 2-3 вересня 2011 року у приміщенні Київського коледжу зв‘язку за адресою: вул. Леонтовича 11.
Мета цього заходу – дискусія з обговорення найбільш важливих проблем розвитку в Україні інформаційного суспільства, консолідація зусиль органів державної влади, бізнесу, інтернет-спільноти, професійної та академічної еліти задля прискорення впровадження в життя досягнень інформаційних технологій, створення умов для всебічного розвитку українського інтернет-простору в інтересах суспільства.
Модератором Секції №2: «Оператор та провайдер телекомунікацій в контексті права на свободу інформації», а також доповідачем з питання «Інформаційна ініціатива як розвиток саморегулювання вітчизняних електронних медіа» є Елліна Шнурко-Табакова — Голова Комітету ІнАУ з питань захисту прав людини та свободи словa, Голова Правління Асоціації підприємств інформаційних технологій України (АПІТУ).
Офіційний сайт форуму: http://igf-ua.org
АПІТУ звернулася до голови комітету ВРУ з питань науки та освіти, голови ВРУ та голів депутатських фракцій у ВРУ з проханням не запроваджувати новий збір з виробників та імпортерів інформаційних носіїв
Верховною Радою України прийнято в першому читанні законопроект № 6523 „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання питань авторського права і суміжних прав” http://gska2.rada.gov.ua/pls/zweb_n/webproc4_1?id=&pf3511=37985 , яким передбачено запровадження нового збору з виробників та імпортерів обладнання та матеріальних носіїв, із застосуванням яких можна здійснювати репрографічне відтворення примірників творів, які є об’єктами авторських прав.
Відповідно до положень законопроекту, виробники та імпортери ксерокопіювальних машин, принтерів, багатофункціональних пристроїв, DVD-R, флешок та інших інформаційних носіїв повинні будуть сплачувати винагороду власникам авторських прав за можливе використання в майбутньому цього обладнання для відтворення об’єктів авторського права.
Прикріплений файл | Розмір |
---|---|
2011_03_14_Лист_014_Литвин.pdf | 120 КБ |
20110622_033_Letter_reprographic_reproduction.pdf | 117.76 КБ |
20110314_014_1_Letter_reprographic_reproduction.pdf | 118.74 КБ |
З 01 липня 2011 року набудуть чинності такі закони щодо боротьби з корупцією:
Міністерство юстиції здійснюватиме повноваження спеціально уповноваженого органу з питань антикорупційної політики. Відповідне рішення схвалено 8 червня 2011 р. у ході засідання Національного антикорупційного комітету. На Мін‘юст покладені повноваження координації діяльності органів виконавчої влади щодо реалізації антикорупційної стратегії, визначено відповідальним за формування та ведення Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення, інформуватиме громадськість про заходи щодо запобігання і протидії корупції, здійснені відповідно до вимог закону «Про засади запобігання і протидії корупції».
При цьому, Генеральну прокуратуру уповноважено забезпечувати системну координацію діяльності правоохоронних органів з питань протидії корупції.
02.06.2011 року Верховна Рада України ухвалила Закон "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за порушення законодавства про захист персональних даних" http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb_n/webproc4_1?id=&pf3511=38996
Законом доповнено Кодекс України про адміністративні правопорушення статтями 188-39 і 188-40.
Зокрема, відповідно до статті 188-39 "Порушення законодавства у сфері захисту персональних даних", неповідомлення або несвоєчасне повідомлення суб´єкта персональних даних про його права у зв´язку із включенням його персональних даних до бази персональних даних, мету збору цих даних та осіб, яким ці дані передаються, - тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб, громадян - суб'єктів підприємницької діяльності - від трьохсот до чотирьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
1 червня 2010 відбулася установча зустріч оргкомітету з проведення першого в Україні «Форуму з Управління Інтернетом» (IGF-UA). В засіданні взяв участь генеральний директор АПІТУ Юрій Пероганич.
Учасники оргкомітету узгодили проведення форуму 3-4 вересня 2010 року та орієнтовний перелік панелей для дискусій:
- Управління Інтернетом, в т.ч. управління доменом .ua
- Проблеми нових медіа
- Критичні ресурсы (зокрема перехід з IPv4 на IPv6)
- Кібербезпека
Члени АПІТУ запрошуються надсилати пропозиції щодо тем доповідей і можливих доповідачів.
Головне завдання Форуму – стимулювати широку громадську дискусію про методи і інструменти управління мережею Інтернет, представити усе різноманіття її використання в інтересах суспільного розвитку. IGF-UA покликаний об’єднати представників державних організацій, бізнесу, ЗМІ, інтернет-спільноти в справі розвитку українського Інтернет-простору.
В рамках 11-й конференци Интернет Ассоциации Украины (ИнАУ) и Украинской сети обмена трафиком (UA-IX) o проблемах работы операторов беспроводной связи рассказал член Правления ИнАУ Александр Федиенко. По его словам, сегодня сложилась ситуация, при которой серые операторы на рынке беспроводной связи имеют больше преимуществ, чем легально работающие компании.
«Основная проблема – это незащищенность инвестиций, потраченных на покупку лицензии на использование радиочастотного ресурса, а в последующем – незащищенность используемого вами радиочастотного ресурса. Отсюда вырастает и проблематика с недобросовестной конкуренции серого оператора», – говорит Александр Федиенко.
По его словам, сегодня все попытки государственного контроля за использованием радиочастотного ресурса и деятельностью в телекоммуникационной сфере сводятся, в основном, к контролю и проверкам субъектов телекоммуникационной деятельности, уже имеющих лицензии, либо соответствующие разрешения. При этом контроль за использованием телекоммуникационной сферы субъектами без лицензий практически не осуществляется
В рамках 11-й конференци Интернет Ассоциации Украины (ИнАУ) и Украинской сети обмена трафиком (UA-IX) исполнительный директор ИнАУ Владимир Куковский в своей презентации отметил, что основными проблемами в области регулирования доступа операторов и провайдеров к телекоммуникационным объектам коммунальной собственности являются:
- множество монополистов (городские администрации и КП, районные власти, ОСББ, ЖСК);
- низкое качество и разнообразие нормативных документов;
- запущенная инфраструктура;
- отсутствие ответственности балансодержателя за состояние ККЭ;
- отсутствие интереса владельца в развитии ККЭ;
«Для того чтобы получить доступ в дома, операторы вынуждены договариваться чуть ли не с дворниками. При этом в развитие коммунальной ККЭ не идут ресурсы и инвестиции – провайдеры строят «воздушки», используют лифтовые шахты, пожарные и вытяжные воздуховоды, строят свои слаботочные стояки», – говорит Владимир Куковский.
Для изменения ситуации, по его словам, необходимо:
- законодательное закрепление расширенного определения ККЭ с включением в него домовых слаботочных стояков;
- распространение государственного регулирования путем установления фиксированных или граничных тарифов на услугу предоставления в пользование ККЭ;
В рамках 11-й конференци Интернет Ассоциации Украины (ИнАУ) и Украинской сети обмена трафиком (UA-IX) Заместитель генерального директора компании «Датагруп» Максим Смелянец заявил, что монолог бизнеса к власти по рынку кабельной канализации электросвязи (ККЭ) длится около 1 года. Ситуация усложняется непрозрачностью монопольного законодательства.
«Возможности лоббирования своих интересов монополистами значительно превышают возможности других игроков рынка телекоммуникаций. Кроме того, нет четкого распределения полномочий о взаимодействии между госорганами: НКРС, АМКУ, Государственной администрацией связи», - говорит Максим Смелянец.
По его словам, путями решения проблемы является:
- антимонопольное регулирование отрасли;
- передача НКРС полных полномочий по регулированию тарифной политики в сфере доступа к ККЭ;
- определение четких, прозрачных и доступных всем участникам рынка процедур формирования тарифов;
- принятие Граничных тарифов на использование каналов в ККЭ;
В рамках 11-й конференци Интернет Ассоциации Украины (ИнАУ) и Украинской сети обмена трафиком (UA-IX) член Правления ИнАУ Иван Петухов в своем докладе отметил, что сфера ИКТ в Украине чрезмерно зарегулирована, а ее финансирование осуществляется по остаточному принципу.
Сегодня к регулированию данной отрасли так или иначе имеют отношение Президент Украины, СНБО, ,Госкомитет информатизации, Верховная Рада в лице 5 комитетов, Кабинет Министров, НКРС, Госкомтелерадио, Минюст, Минтранс, Администрация связи, Минобразования, Минкульт, Минстат, Нацсовет по телерадиовещанию, Нацкомиссия по защите морали, СБУ и МВД. При этом в стране отсутствует комплексная стратегия развития информационного общества.
Господин Петухов отметил следующие проблемы в развитии ИКТ-рынка:
- отсутствие национальной системы индикаторов развития информационного общества;
- отсутствие четкого понимания инновационной модели развития страны, отсутствие конкретных акцентов на развитие ИКТ. Как следствие – ИКТ не играет той роли, которую играет в развивающихся странах;
- отсутствие четкой координации в вышеперечисленных органах, управляющих данной сферой;
- низкий уровень подготовки госслужащих в данной отрасли;
- финансирование отрасли по остаточному принципу.
В рамках 11-й конференци Интернет Ассоциации Украины (ИнАУ) и Украинской сети обмена трафиком (UA-IX) о перспективах развития Украинской сети обмена трафиком (UA-IX) рассказал ее технический администратор Сергей Полищук.
Он отметил, что сеть UA-IX уже в 2011 г. будет предоставлять своим участникам порты доступа на скорости до 100 Гбит/с. По его прогнозам, Украина в скором времени войдет в пятерку стран с наибольшим объемом агрегированного трафика внутри страны.
Сергей Полищук призвал участников UA-IX активно участвовать во внедрении протокола Ipv6 в связи с исчерпанием Ipv4-адресов в 2011 г., а также предложил участникам сети использовать новые возможности UA-IX: multicast, Root DNS и др.