24 травня 2016 АПІТУ спільно з Комітетами ВРУ з питань науки і освіти та з питань інформатизації та зв’язку провели круглий стіл на тему: «Освітня політика в умовах інформаційного суспільства»
03 лютого 2016 року о 15:00 у Верховній Раді України відбулись парламентські слухання на тему «Реформи галузі інформаційно-комунікаційних технологій та розвиток інформаційного простору» відповідно до Постанови Верховної Ради України від 25.11.2015 № 829-VIII.
Організатором слухань виступив Комітет Верховної Ради України з питань інформатизації та зв’язку.
В слуханнях прийняли участь представники АПІТУ.
Виступили з доповідями, представляючи позицію АПІТУ:
Прикріплений файл | Розмір |
---|---|
hearings-draft-recommendations.doc | 145.5 КБ |
«Реформи галузі інформаційно-комунікаційних технологій як вирішальний фактор розвитку інформаційного суспільства України». Елліна Шнурко-Табакова — голова Правління АПІТУ.
«Реформування управління ІТ та кібербезпеки в органах державної влади України». Олексій Янковський – президент ГО "ISACA Київ";
«Цифрові технології як основа сучасних реформ в освіті». Тетяна Нанаєва - директор з корпоративних справ Intel в Україні та СНД, INTEL Україна Член правління Асоціації підприємств інформаційних технологій України, голова комітету модернізації та інформатизації освіти ГР МОН України.
20 листопада 2012 року ВРУ прийняла в новій редакції з урахуванням пропозицій Президента України Закон "Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус". (рестр. № законпроекту 10492 від 18.05.2012)
22.03.2012 Верховна Рада України прийняла за основу проект закону про внесення змін до Податкового кодексу України щодо спеціального режиму оподаткування суб'єктів індустрії програмної продукції №9744.
Положення законопроекту, зокрема, пропонують і запровадження пільгової ставки у 5 відсотків для оподаткування доходів фізичних осіб - працівників суб´єкта спеціального режиму оподаткування індустрії програмної продукції, у тому числі, його філій, відділень, інших відокремлених підрозділів. При цьому, передбачається розрахункова формула для примусового встановлення мінімального розміру ставки податку згаданих доходів у разі, якщо сума цього податку є меншою ніж сума податку, обчислена шляхом множення двократного розміру мінімальної заробітної плати на загальну ставку податку на доходи фізичних осіб у 15 відсотків.
8 вересня 2011 Верховна Рада україни прийняла постанову «Про проведення парламентських слухань на тему: "Створення в Україні сприятливих умов для розвитку індустрії програмного забезпечення" », див. http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=3710-17 Ці парламентські слухання планується провести 14 грудня 2011 року в залі пленарних засідань Верховної Ради України. АПІТУ залучена до підготовки інформаційно-аналітичних матеріалів до цих слухань, проекту доповіді, пропозицій до проекту рекомендацій парламентських слухань, списку учасників та доповідачів із вищезазначеного. Члени АПІТУ запрошуються, при наявності, надати інформацію до 10 жовтня на електронну адресу: lawyer@apitu.org.ua. Подання, поясювальну записку до постанови, а також висновок профільного комітету ВРУ див.: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb_n/webproc4_1?pf3511=40152
АПІТУ звернулася до голови комітету ВРУ з питань науки та освіти, голови ВРУ та голів депутатських фракцій у ВРУ з проханням не запроваджувати новий збір з виробників та імпортерів інформаційних носіїв
Верховною Радою України прийнято в першому читанні законопроект № 6523 „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання питань авторського права і суміжних прав” http://gska2.rada.gov.ua/pls/zweb_n/webproc4_1?id=&pf3511=37985 , яким передбачено запровадження нового збору з виробників та імпортерів обладнання та матеріальних носіїв, із застосуванням яких можна здійснювати репрографічне відтворення примірників творів, які є об’єктами авторських прав.
Відповідно до положень законопроекту, виробники та імпортери ксерокопіювальних машин, принтерів, багатофункціональних пристроїв, DVD-R, флешок та інших інформаційних носіїв повинні будуть сплачувати винагороду власникам авторських прав за можливе використання в майбутньому цього обладнання для відтворення об’єктів авторського права.
Прикріплений файл | Розмір |
---|---|
2011_03_14_Лист_014_Литвин.pdf | 120 КБ |
20110622_033_Letter_reprographic_reproduction.pdf | 117.76 КБ |
20110314_014_1_Letter_reprographic_reproduction.pdf | 118.74 КБ |
З 01 липня 2011 року набудуть чинності такі закони щодо боротьби з корупцією:
Міністерство юстиції здійснюватиме повноваження спеціально уповноваженого органу з питань антикорупційної політики. Відповідне рішення схвалено 8 червня 2011 р. у ході засідання Національного антикорупційного комітету. На Мін‘юст покладені повноваження координації діяльності органів виконавчої влади щодо реалізації антикорупційної стратегії, визначено відповідальним за формування та ведення Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення, інформуватиме громадськість про заходи щодо запобігання і протидії корупції, здійснені відповідно до вимог закону «Про засади запобігання і протидії корупції».
При цьому, Генеральну прокуратуру уповноважено забезпечувати системну координацію діяльності правоохоронних органів з питань протидії корупції.
02.06.2011 року Верховна Рада України ухвалила Закон "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за порушення законодавства про захист персональних даних" http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb_n/webproc4_1?id=&pf3511=38996
Законом доповнено Кодекс України про адміністративні правопорушення статтями 188-39 і 188-40.
Зокрема, відповідно до статті 188-39 "Порушення законодавства у сфері захисту персональних даних", неповідомлення або несвоєчасне повідомлення суб´єкта персональних даних про його права у зв´язку із включенням його персональних даних до бази персональних даних, мету збору цих даних та осіб, яким ці дані передаються, - тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб, громадян - суб'єктів підприємницької діяльності - від трьохсот до чотирьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
02 грудня 2010 року Верховною Радою України прийнято Закон України № 2755-VI - Податковий кодекс України. Кодекс офіційно опублікований 04.12.2010 у газеті Голос України № 229 (№ 229-230).
Кодекс набирає чинності з 01.01.2011, крім деяких пунктів, які зазначено у Розділі ХІХ «Прикінцеві положення».
Податковий кодекс України у форматі MS Word: Tax_Code_of_Ukraine.doc (3.77 MБ).
Прикріплений файл | Розмір |
---|---|
Tax_Code_of_Ukraine.doc | 3.77 MБ |
30 липня 2010 вступив в силу Закон про держзакупівлі. Раніше діючий Закон втратив чинність ще два роки тому - 2 квітня 2008 року.
Закон встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за держкошти. Задекларованою метою Закону є створення конкурентного середовища у сфері держзакупівель, розвиток добросовісної конкуренції, забезпечення раціонального і ефективного використання державних коштів і т.п.
Законодавчим актом передбачено випадки, коли держзакупівлі регулюються спеціальним законодавством, а не цим Законом. Наприклад, якщо предметом закупівлі є товари та послуги, пов'язані з виробництвом банкнот і монет, товари, роботи і послуги, закупівля яких становить державну таємницю, відносини регулюються відповідно до Закону "Про державну таємницю" та інше.
У березні 2010 року Президент повернув для повторного розгляду ВР Закон "Про здійснення державних закупівель". Причиною тому стала невідповідність положень Закону зобов'язанням України перед Світовим банком. 1 червня парламентарії таки ухвалили Закон, підтримавши всі пропозиції Президента України Віктора Януковича і Кабінету Міністрів.
6 червня 2010 р. набуває чинності Закон, раніше відомий як законопроект № 6337, яким вносяться зміни до законів про податки. Основні зміни, передбачені цим Законом:
По матеріалам ЛІГА:ЗАКОН
Спеціальний Закон, яким регулюється сфера використання персональних даних (даних, за якими можна ідентифікувати особу) прийнятий на засіданні парламенту 1 червня ц.р.
Цей закон поширюється на всіх власників і розпорядників персональних даних, крім фізосіб, що створюють бази даних для особистих потреб, журналістів при здійсненні ними професійних обов'язків, творчих діячів при здійсненні творчої діяльності. Поширення персональних даних без згоди суб'єкта цих даних заборонено, за винятком випадків, передбачених законом, в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини. Законом передбачено створення Реєстру баз персональних даних і реєстрація баз даних у ньому, в порядку, встановленому Кабміном.
Головним завданням Закону є створення правової бази державного регулювання суспільних відносин, за умови дієвого захисту цивільних прав у сфері персональних даних (у тому числі конституційних прав і свобод людини); встановлення прав і гарантій, обов'язків і відповідальності всіх суб'єктів діяльності, пов'язаної з захистом персональних даних.
Верховна Рада України ухвалила Закон "Про внесення змін до деяких законів України щодо запобігання та протидії корупції"
Законодавчим актом перенесено введення в дію законів "Про засади запобігання та протидії корупції", "Про відповідальність юридичних осіб за вчинення корупційних правопорушень" та "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відповідальності за корупційні правопорушення" з 1 квітня 2010 року на 1 січня 2011 року.
Відповідний законопроект зареєстровано за №6159.
Дані антикорупційні закони, які відкладаються, передбачають обмеження відносно роботи "близьких осіб", отримання подарунків чиновниками; встановлюють спеціальну перевірку для осіб, які претендують на зайняття посад, пов'язаних з виконанням функцій держави.
Крім того, ними передбачено розширення кола посадових осіб, до яких застосовуються засоби фінансового контролю, вводять більш жорстку кримінальну та адміністративну відповідальність за корупційні дії.
Інформаційне управління ВРУ