20 листопада 2012 року ВРУ прийняла в новій редакції з урахуванням пропозицій Президента України Закон "Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус". (рестр. № законпроекту 10492 від 18.05.2012)
Асоціація підприємств інформаційних технологій України приєднується до звернення до Президента України Януковича В. Ф. Інтернет асоціації України та інших інститутів громадянського суспільства з проханням накласти вето на ухвалений 2 жовтня 2012 року Верховною Радою України Закон України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус», р. н. 10492.
За задумом авторів, метою Закону є «запровадження загальноприйнятої Європейської практики щодо створення та забезпечення функціонування реєстру населення, а також виконання Україною своїх зобов’язань перед Європейською спільнотою в частині, що стосується забезпечення в державі обігу документів з електронним носієм інформації».
Прикріплений файл | Розмір |
---|---|
064_Prezident.pdf | 107.82 КБ |
Президент України Віктор Янукович доручив профільним міністерствам та відомствам підготувати проект Стратегії розвитку інформаційного суспільства в Україні. Відповідне доручення Глава держави дав з метою забезпечення впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у всіх сферах життя, а також реалізації в Україні Ініціативи «Партнерство «Відкритий Уряд» щодо розбудови електронного урядування.
Президент України ветував прийнятий ВРУ 24 травня 2012 року Закон України "Про внесення змін до розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування суб'єктів індустрії програмної продукції" (далі - Закон) з підстав, що викладені далі.
1. Ліквідувати Національну комісію з питань регулювання зв'язку України.
2. Утворити комісію з ліквідації Національної комісії з питань регулювання зв'язку України (далі – ліквідаційна комісія) на чолі з ЯЦУКОМ Петром Петровичем.
3. Голові ліквідаційної комісії:
затвердити персональний склад ліквідаційної комісії;
забезпечити здійснення в установленому порядку заходів, пов'язаних із ліквідацією Національної комісії з питань регулювання зв'язку України, у тому числі попередження про наступне звільнення Голови і членів Національної комісії, працівників апарату та територіальних органів (підрозділів) Національної комісії, забезпечення при їх звільненні безумовного виконання вимог законодавства України про державну службу, про працю;
поінформувати у шестимісячний строк про результати проведеної роботи.
4. Кабінету Міністрів України:
внести у двомісячний строк пропозиції про визнання такими, що втратили чинність, актів Президента України з питань діяльності Національної комісії з питань регулювання зв'язку України;
привести у місячний строк свої рішення у відповідність із цим Указом.
5. Цей Указ набирає чинності з дня його опублікування.
Президент України Віктор ЯНУКОВИЧ
АПІТУ часто наголошувала на необхідності скасування обов’язку реєстрації виробниками/імпортерами декларацій відповідності у органі з оцінки відповідності, оскільки вказана вимога суперечить європейській практиці та вимогам Директив ЄС. На наш погляд, це обтяжливі і необґрунтовані вимоги, які призводять до невиправданих додаткових витрат часу і коштів виробниками/імпортерами – суб’єктами господарювання на реєстрацію декларацій при введенні продукції в обіг. На практиці замість обов'язкової сертифікації, яка зараз існує, ми отримуємо більш складну і непотрібну державну процедуру, що створює додаткові технічні бар'єри в торгівлі, які навпаки повинні бути усунуті відповідно до вимог СОТ.
Прикріплений файл | Розмір |
---|---|
20101111_KMU_Simplification_of_TR.pdf | 120.9 КБ |
20110211_MEU_Technical_Barriers.pdf | 136.96 КБ |
З 01 липня 2011 року набудуть чинності такі закони щодо боротьби з корупцією:
Міністерство юстиції здійснюватиме повноваження спеціально уповноваженого органу з питань антикорупційної політики. Відповідне рішення схвалено 8 червня 2011 р. у ході засідання Національного антикорупційного комітету. На Мін‘юст покладені повноваження координації діяльності органів виконавчої влади щодо реалізації антикорупційної стратегії, визначено відповідальним за формування та ведення Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення, інформуватиме громадськість про заходи щодо запобігання і протидії корупції, здійснені відповідно до вимог закону «Про засади запобігання і протидії корупції».
При цьому, Генеральну прокуратуру уповноважено забезпечувати системну координацію діяльності правоохоронних органів з питань протидії корупції.
02 грудня 2010 року Верховною Радою України прийнято Закон України № 2755-VI - Податковий кодекс України. Кодекс офіційно опублікований 04.12.2010 у газеті Голос України № 229 (№ 229-230).
Кодекс набирає чинності з 01.01.2011, крім деяких пунктів, які зазначено у Розділі ХІХ «Прикінцеві положення».
Податковий кодекс України у форматі MS Word: Tax_Code_of_Ukraine.doc (3.77 MБ).
Прикріплений файл | Розмір |
---|---|
Tax_Code_of_Ukraine.doc | 3.77 MБ |
5 листопада 2010 Україну з одноденним візитом відвідав генеральний директор корпорації Microsoft Стів Балмер (Steve Ballmer). Він зустрівся із Президентом України Віктором Януковичем і членами уряду, щоб обговорити питання конкурентоспроможності України на світовій арені, прагнення України побудувати інноваційну економіку і вирішити проблему захисту інтелектуальної власності, а також готовність Microsoft надавати консультативну підтримку уряду в цих процесах.
Балмер відзначив, що Україна може успішно конкурувати на міжнародній арені, якщо буде реалізований її інноваційний потенціал: «Маючи понад 200 000 розробників програмного забезпечення, які працюють в Україні, у тому числі 100 000 студентів, які вивчають технічні спеціальності в університетах, Україна готова стати лідером у творчих розробках та інноваціях. Microsoft націлена серйозно співпрацювати з Україною, і ми будемо продовжувати ділитися нашим досвідом і передовими напрацюваннями з українським урядом, бізнесом та освітнім сектором», – сказав генеральний директор Microsoft Стів Балмер.
15 червня 2010 ВРУ зареєструвала під Нр. 6509 проект Податкового кодекса, одобрений 9 червня Кабінетом Міністрів України. За ардесою http://gska2.rada.gov.ua/pls/zweb_n/webproc4_1?id=&pf3511=37984 можно скачати увесь текст і пояснювальну записку.
Розділ ХІV. СПЕЦІАЛЬНІ ПОДАТКОВІ РЕЖИМИ, у "Главі 1. Спрощена система оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва" має статтю 2.2.1., яка містить перелік видів діяльності, на які не поширюється спрощена система оподаткування, зокрема:
м) діяльність у сфері інформатизації;
н) надання послуг з доступу до мережі Інтернет;
8 липня 2010 ВРУ винесла проект Податкового кодексу України на всенародне обговорення і передала Кабінету Міністрів України текст проекту Податкового кодексу України, підготовлений Комітетом Верховної Ради України з питань податкової та митної політики до другого читання з урахуванням пропозицій суб’єктів права законодавчої ініціативи.
Кабінет Міністрів України мав оприлюднити зазначений текст проекту, узагальнити результати всенародного обговорення проекту Податкового кодексу України та до 5 вересня 2010 року подати їх до Верховної Ради України.
Кабінету Міністрів рекомендовано розробити і подати до Верховної Ради України проект Закону про Державний бюджет України на 2011 рік на основі нових Податкового та Бюджетного кодексів України.
30 липня 2010 вступив в силу Закон про держзакупівлі. Раніше діючий Закон втратив чинність ще два роки тому - 2 квітня 2008 року.
Закон встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за держкошти. Задекларованою метою Закону є створення конкурентного середовища у сфері держзакупівель, розвиток добросовісної конкуренції, забезпечення раціонального і ефективного використання державних коштів і т.п.
Законодавчим актом передбачено випадки, коли держзакупівлі регулюються спеціальним законодавством, а не цим Законом. Наприклад, якщо предметом закупівлі є товари та послуги, пов'язані з виробництвом банкнот і монет, товари, роботи і послуги, закупівля яких становить державну таємницю, відносини регулюються відповідно до Закону "Про державну таємницю" та інше.
У березні 2010 року Президент повернув для повторного розгляду ВР Закон "Про здійснення державних закупівель". Причиною тому стала невідповідність положень Закону зобов'язанням України перед Світовим банком. 1 червня парламентарії таки ухвалили Закон, підтримавши всі пропозиції Президента України Віктора Януковича і Кабінету Міністрів.
Закон передбачає у разі досягнення критичного стану платіжного балансу України застосування процедури запровадження, зміни та скасування тимчасової надбавки до діючих ставок увізного мита на такі товари (за групами чи кодами УКТЗЕД): 0202, 0203, 0206-0210, 0504-0506, 0509, 0511 (крім товарної позиції 0511 10 00 00) , 2204 - 2208, 2701, 57, 60 - 65, 7321, 8414, 8418, 8516, 8702, 8703, 8704.” До цих „виняткових” товарів ІТ-продукція не входить.
23 грудня 2008 року Президент України запропонував відхилити зазначений Закон, оскільки ціла низка його норм не відповідала Конституції.
4 лютого 2009 року Закон України «Про внесення змін до деяких законів України з метою поліпшення платіжного балансу України у зв'язку із світовою кризою» було прийнято Верховною Радою України в новій редакції.
Президент України підписав даний Закон, враховуючи негативний стан платіжного балансу України та значний рівень спаду промисловості в останні місяці. Водночас не всі зауваження Глави держави були враховані в повному обсязі.
По-перше, Законом Кабінету Міністрів України надається право приймати рішення про продовження застосування процедури запровадження тимчасової надбавки до діючих ставок ввізного мита на деякі товари шляхом видання Урядом України відповідної постанови. Такий підхід не відповідає Конституції України, згідно з якою податки і збори встановлюються виключно законами України і сплачувати в порядку і розмірах, установлених законом.
У зв'язку з цим, Президент України прийняв рішення звернутися до Конституційного Суду України стосовно визначення відповідності Конституції України надання зазначених повноважень Уряду.
Указом вiд 20.11.2008 № 1058/2008 Про скасування рішень голови Київської міської державної адміністрації Президент України Віктор Ющенко скасував, як такі, що не відповідають Конституції та законам України, іншим актам законодавства. розпорядження голови Київської міської державної адміністрації від 30 жовтня 2008 року:
N 1487 "Про погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого постачання холодної води і водовідведення холодної та гарячої води для бюджетних установ та інших споживачів";
N 1488 "Про затвердження тарифів на теплову енергію, встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого опалення і постачання холодної та гарячої води,
водовідведення для окремих бюджетних установ та суб'єктів господарювання";
N 1489 "Про затвердження тарифів на теплову енергію, встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води для бюджетних установ та інших споживачів"
У вирішенні даного питання приймала участь АПІТУ. Асоціація направляла листи з обгрунтуваннями необхідності відміни даних постанов до Кабінету Міністрів та Мінжитлокомунгоспу України.
17.09.2007 за участю Президента України Віктора Ющенка відбувся форум «Влада і бізнес – партнери». Із висвітленням проблем ІТ-бізнесу на форумі виступив Валерій Пекар, президент компанії Євроіндекс, голова Комісії з питань телекомунікацій та інтелектуальних мереж УСПП.
АПІТУ напередодні надала п. Пекарю матеріали для їх урахування у виступі. На жаль, виділений на виступ час дозволив освітити тільки частину позиції АПІТУ, проте Валерій Пекар зокрема висловився щодо необхідності:
Юрій Пероганич, генеральний директор АПІТУ, що також брав участь у форумі, подякував Валерію Пекару та передав у секретаріат форуму увесь сформульований АПІТУ перелік проблемних питань.