Технічне регулювання, стандартизація, сертифікація

Щодо порядку ввезення та надання дозволів на ввезення з-за кордону в Україну РЕЗ та ВП

АПІТУ неодноразово зверталась до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації (далі - НКРЗІ), з пропозицією створення такого Порядку ввезення та надання дозволів на ввезення з-за кордону в Україну радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв, який містив би чіткі норми, що надали б імпортерам, при неавторизованих поставках, можливість оформляти новий дозвіл на не ввезену за попереднім дозволом кількість терміналів, без повторної сплати за кожен термінал.
В результаті тривалого листування, робочих нарад за участю представників НКРЗІ та АПІТУ проект такого Порядку був розроблений, а НКРЗІ на своїй офіційній сторінці оприлюднила Рішення № 668 від 20.12.2012 про схвалення проекту рішення НКРЗІ «Про затвердження Порядку ввезення та надання дозволів на ввезення з-за кордону в Україну радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв та визнання таким, що втратило чинність, рішення НКРЗІ від 05.02.2009 № 1338». Однак, з часу розроблення проекту та подачі його до зацікавлених органів на розгляд та ухвалення, жодної інформації щодо вказаного проекту)більше не з’являлося.
Прикріплений файлРозмір
030 NKRZ - ввезення.doc49 КБ
НКРЗІ - відповідь 18.09.2013 Спрощення РЕЗ та ВП.pdf211.77 КБ
ДСУ з питань регуляторної політики 18.09.2013 Спрощення РЕЗ та ВП.pdf1015.63 КБ
ДМСУ 18.09.2013 Спрощення РЕЗ та ВП.pdf404 КБ

АПІТУ звернулося до Держспецзв'язку з питань впровадження в Україні стандарту IEEE 802.11ac

15 травня 2013 р. Вих. № 24 

Адміністрації Державної служба спеціального
зв’язку та  захисту інформатизації України

Щодо стандарту IEEE 802.11ac

          Асоціація підприємств інформаційних технологій України (АПІТУ) висловлює вам свою повагу та звертається з проханнями про таке.

          Найсучаснішою технологією для організації безпровідних локальних обчислювальних мереж (ЛОМ) всередині приміщень є технологія, що базується на стандарті ІЕЕЕ 802.11ас. Новий стандарт дає можливість збільшити швидкість обміну даними до 1 Гбіт/с та вище, покращити якість, збільшити відстані  між пристроями та зменшити їх енергоспоживання до 6 разів. Дана технологія застосовує діапазон до 5 ГГЦ, що дозволяє їй забезпечувати зворотну сумісність з попередніми стандартами, зокрема з ІЕЕЕ 802.11n.

          Зараз доступна робоча версія 5.0 стандарту IEEE 802.11ac, готовність якого визначена на рівні 95%, а базовий опис стандарту англійською мовою у вільному доступі розміщений за адресою http://cdn.rohdeschwarz.com.

Пропозиції АПІТУ до ЗУ "Про радіочастотний ресурс України"

В рамках співпраці АПІТУ з адміністрацією Президента України щодо спрощення дозвільної системи, яка реалізується ДП „УДЦР”, АПІТУ надала пропозиції по внесенню зміну до Закону України „Про радіочастотний ресурс України”, якими пропонує скасувати обов’язок імпортерів ввозити радіоелектронні засоби, випромінювальні пристрої та термінали на підставі дозволу про ввезення та сертифікату відповідності, а лише на підставі декларації виробника про відповідність.

Прикріплений файлРозмір
Draft_law.doc23.5 КБ
feasibility.doc29.5 КБ

АПІТУ направила пропозиції до проекту Порядку ввезення та надання дозволів на ввезення з-за кордону в Україну РЕЗ та ВП

05 жовтня 2012 на сайті НКРЗІ опубліковано проект Порядку ввезення та надання дозволів на ввезення з-за кордону в Україну радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв (далі- проект Порядку; див. http://www.nkrz.gov.ua/uk/1325601142/1339423716/

Перегляд чинного Положення про надання дозволів на ввезення з-за кордону в Україну радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв (далі - Положення) був, зокрема, зумовлений неодноразовими зверненнями АПІТУ до НКРЗІ та  Адміністрації Президента України, яка доручила НКРЗІ вивчити порушене питання. Однак, проект Порядку повторює недоліки чинного Положення та не містить норм, які б спрощували дозвільну процедуру з оформлення дозволу на ввезення РЕЗ та ВП. Зокрема щодо порядку оформлення дозволу на ввезення радіоелектронних засобів, випромінювальних пристроїв та терміналів, оплати за такий дозвіл та повернення надміру сплачених коштів.

Прикріплений файлРозмір
060_Proposals_NKRZI_REZ_VP.pdf155.63 КБ

Про реєстрацію декларації виробника про відповідність

АПІТУ часто наголошувала на необхідності скасування обов’язку реєстрації виробниками/імпортерами декларацій відповідності у органі з оцінки відповідності, оскільки вказана вимога суперечить європейській практиці та вимогам Директив ЄС. На наш погляд, це обтяжливі і необґрунтовані вимоги, які призводять до невиправданих додаткових витрат часу і коштів виробниками/імпортерами – суб’єктами господарювання на реєстрацію декларацій при введенні продукції в обіг. На практиці замість обов'язкової сертифікації, яка зараз існує, ми отримуємо більш складну і непотрібну державну процедуру, що створює додаткові технічні бар'єри в торгівлі, які навпаки повинні бути усунуті відповідно до вимог СОТ.

Прикріплений файлРозмір
20101111_KMU_Simplification_of_TR.pdf120.9 КБ
20110211_MEU_Technical_Barriers.pdf136.96 КБ

Відповідь Мінпромполітики та Мінекономіки щодо застосування Технічного регламенту з електромагнітної сумісності обладнання


АПІТУ отримала відповідь Міністерства промислової політики України та Міністерства економічного розвитку та торгівлі України на свої звернення від 21.02.2010 № 012 та №012/2 щодо застосування Технічного регламенту з електромагнітної сумісності обладнання (див. статтю нижче) .

Обидва міністерства визнали слушними зауваження АПІТУ щодо змісту Технічного регламенту з електромагнітної сумісності обладнання (далі – «Технічний регламент з ЕМС») та зазначили, що на даний момент розробляється нова редакція Технічного регламенту з ЕМС, яка буде повністю гармонізована з Директивою ЄС з електромагнітної сумісності (Directive 2004/108/EC) та повинна бути запроваджена у 2011 році. Членам АПІТУ запропононовано долучитися до робіт уряду з перегляду технічних регламентів з метою приведення їх у відповідність із директивами Європейського Союзу

Прикріплений файлРозмір
2011_03_24_MIP_Reply.pdf181.06 КБ
2011_03_25_MEU_Reply.pdf534.09 КБ

АПІТУ пропонує запровадити перехідний період для застосування Технічного регламенту з електромагнітної сумісності обладнання


АПІТУ звернулася до Кабінету Міністрів України, Ради підприємців при КМУ та Мінекономіки у зв’язку із вступом в дію з 1 січня 2011 року «Технічного регламенту з електромагнітної сумісності обладнання», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.07.2009 № 785 (далі – «Технічний регламент з ЕМС»).
По-перше, норми Технічного регламенту з ЕМС не відповідають нормам Директиви Європейського Союзу з електромагнітної сумісності (далі – «Директива ЄС 2004/108/EС»), а деякі з них практично неможливо виконати як підприємствами-учасниками ринку, так і відповідним органами з оцінки відповідності. При цьому, якщо Технічний регламент з ЕМС не буде повністю гармонізованим з відповідними європейськими нормами, під загрозу буде поставлено підписання Україною Угоди щодо оцінки відповідності та прийнятності промислових виробів (АСАА), оскільки Технічний регламент з ЕМС, є одним з тих технічних регламентів, повна гармонізація яких вимагається при підписанні Угоди.

Прикріплений файлРозмір
012_2011_02_21_Лист_АПІТУ_до_КМУ.pdf137.78 КБ

АПІТУ опонує намірам Держспоживстандарту запровадити подвійну сертифікацію товарів


У зв’язку із прийняттям Держспоживстандартом наказу від 22.09.2010 року № 425 «Про внесення змін до Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні» та наказу від 14.10.2010 року № 467 «Про затвердження Переліку продукції, що підлягає оцінці відповідності вимогам технічних регламентів в Україні» Асоціація підприємств інформаційних технологій України звернулась до Кабінету Міністрів України та інших органів виконавчої влади з проханням спростити технічне регулювання.

Таке звернення АПІТУ зумовлене тим, що під сферу дії кожного із вищевказаних наказів Держспоживстандарту потрапила майже одна і та ж сама продукція з числа радіоелектронних та електропобутових виробів. Внаслідок цього, на продукцію, що присутня в обох списках, з 01 січня 2011 року замість одного документу (сертифікату відповідності), необхідно отримувати для митного оформлення при імпорті та подальшої реалізації два документи (сертифікат та декларацію про відповідність).

Прикріплений файлРозмір
2010-11-11_apitu_letter_071.pdf97.9 КБ
2011-02-08_РП_КМУ_Відповідь_ТР.pdf1.64 MБ

Держспоживстандарт відмінив підвищення тарифів на сертифікацію товарів

Як раніше повідомлялося, Держспоживстандартом України наказами №№ 147, 148 та 149, які були прийняті 14 травня 2010 р., було введено нові форми суворої звітності для внутрішнього документообігу всередині системи Держспоживстандарту. Крім того, зазначеними наказами в 4 рази збільшена вартість бланків сертифікатів, в десятки разів – послуг експертизи і реєстрації Реєстром сертифікату на партію продукції.

Асоціацією були направлені листи до Кабінету Міністрів України Ради підприємців при КМУ, Комітету Верховної Ради України з питань промислової і регуляторної політики та підприємництва з питанням про недопустимість ускладнення системи реєстрації сертифікатів та збільшення вартості послуг органів системи Держспоживстандарту України.

7 червня 2010 року Держспоживстандартом були відмінені дані накази . Тобто, на сьогоднішній день діють старі тарифи. Тим компаніям, які встигли заплатити за послуги по новим тарифам, буде повернута різниця після перерахунку.

АПІТУ активно приймала участь у відміні даних наказів.

Міністерством транспорту та зв'язку підготовлені зміни стандартів радіоелектроних засобів

Мінтрансзв'язку наказом № 322 від 2 червня 2010 затвердило Перелік стандартів і норм (див. вкладення), яким повинні відповідати радіоелектронні засоби, допустимі до застосування в Україні.

У Переліку наведено стандарти для радіостанцій приймально-передавальних загального призначення; станцій супутникового зв'язку; радіостанцій з цифровими та широкосмуговими видами модуляцій, систем CDMA, D-AMPS; передавачів радіоговорящіх стаціонарних; телефонних апаратів для дротового зв'язку в поєднанні з бездротовою трубкою, в тому числі систем DECT, радіотелефонів, бездротових мікрофонів, радіомодемів; радіорелейних станцій; телевізійної приймально-передавальної апаратури (крім побутової), у тому числі супутникових систем; апаратури та пристроїв кабельного телебачення, що працюють в діапазоні вихідних частот від 5 МР до 1 ГГц

Підтвердження відповідності радіоелектронних засобів вимогам стандартів і норм, наведеним у Переліку, буде здійснюватися спеціально акредитованими для цих цілей органами, коло яких погоджується Національною комісією з питань регулювання зв'язку України.

Наказ набуде чинності з 1 вересня 2010 року.

Прикріплений файлРозмір
Perelik_standartiv.doc84.5 КБ

Підприємства інформаційних технологій просять Кабмін не допускати перетворення Держспоживстандарту на фіскальний орган

Підприємства інформаційних технологій просять Кабмін не допускати перетворення Держспоживстандарту на фіскальний орган

Київ, 7 червня 2010. Асоціація підприємств інформаційних технологій України (АПІТУ) сьогодні звернулася до Кабінету Міністрів України з проханням не допустити ускладнення системи реєстрації сертифікатів та збільшення вартості послуг органів системи Держспоживстандарту України.

За наявною в АПІТУ інформацією, наказами Держспоживстандарту України №№ 147, 148 та 149 прийнятими 14 травня 2010 р., всередині системи Держспоживстандарту для внутрішнього документообігу введено три нові форми суворої звітності:

  • Рішення за заявкою на проведення сертифікації продукції;
  • Акт відбору зразків продукції;
  • Протокол сертифікаційних випробовувань.

Також зазначеними наказами, начебто з метою „упорядкування” цін за внесення відомостей у Реєстр УкрСЕПРО та „удосконалення” проведення експертизи документів, в 4 рази збільшена вартість бланків сертифікатів, в 16 разів – послуг експертизи і реєстрації Реєстром сертифікату на партію продукції.

АПІТУ звернулась до Кабінету МІністрів України з проханням не ускладнювати сертифікацію

Асоціація підприємств інформаційних технологій України (АПІТУ) звернулася до Кабінету Міністрів України та Комітету Верховної Ради УКраїни з питань промислової і регуляторної політики та підприємництва з питанням про недопустимість ускладнення системи реєстрації сертифікатів та збільшення вартості послуг органів системи Держспоживстандарту України.

АПІТУ просить відмінити накази Держспоживстандарту України №№ 147, 148 та 149, прийняті 14 травня 2010 р., якими всередині системи Держспоживстандарту для внутрішнього документообігу введено нові форми суворої звітності.

Зазначені дії Держспоживстандарту не покращують захист прав споживачів та контроль за якістю і безпечністю продукції, а лише приводять до збільшення її вартості, а також приводять до перетворення Держспоживстандарту України з органу захисту прав споживачів на прямо протилежний йому фіскальний орган.

Прикріплений файлРозмір
042_До_КМУ_Подорожчання_сертифікації_п.pdf101.37 КБ

Робочі наради стосовно технічного регулювання, податкової та митної систем

31 травня відбулося 3 робочі наради Віце-прем’єр-міністра Тігіпка Сергія Леонідовича та Ради підприємців. Перший форум стосувався технічного регулювання. На даній нараді обговорювалося прийняття законів «Про ринковий нагляді та контроль продукції», «Про загальну безпечність продукції», а також «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо стандартизації та обов’язкової сертифікації)». Дана зустріч проходила за участі представників міністерств та відомств, а також громадської ради при Кабінеті Міністрів. Віце-прем’єром були дані робочі доручення по прискоренню роботи та доопрацюванню проектів законів з метою їх подання у Верховну раду та розгляду в пріоритетному порядку. На нараді розглядалися питання узгоджених дій влади та бізнесу при умовах роботи в режимі вільної торгівлі з ЄС.

АПІТУ підготувала пропозиції до засідання Громадської ради при Держкомінформатизації України

3 червня планується проведення чергового засідання Громадської ради при Державному комітеті інформатизації України. Генеральний директор АПІТУ Юрій Пероганич є заступником голови цієї Громадської ради.

Асоціацією направлений лист членам ради з пропозиціями до порядку денного і проектами рішень Громадської ради:

1. Про усунення перешкод для інформатизації освітніх закладів - актуалізації Державних санітарних правил і норм «Влаштування і обладнання кабінетів комп’ютерної техніки в навчальних закладах та режим праці учнів на персональних комп'ютерах»

Громадська рада підтримує необхідність:

- актуалізації Державних санітарних правил та норм «Влаштування і обладнання кабінетів комп’ютерної техніки в навчальних закладах та режим праці учнів на персональних комп'ютерах», ДСанПіН 5.5.6.009-98. та

- інформування керівників шкіл та осіб, які приймають рішення про побудову та розвиток внутрішкільних мереж, про існування Державних санітарних правил і норм захисту населення від впливу електромагнітних випромінювань, ДНАОП 0.03-3.30-96.

Громадська рада просить Держкомінформатизації України звернутися до Міністерства освіти та науки України та Міністерства охорони здоров’я України з проханням:

- переглянути та актуалізувати ДСанПіН 5.5.6.009-98,

RSS-матеріал