МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
ЛИСТ
від 19.11.2012 р. N 3502-05/43517-14
Щодо роботи інтернет-магазину
Мінекономрозвитку розглянуло лист щодо торгівлі за допомогою мережі Інтернет та повідомляє.
АПІТУ часто наголошувала на необхідності скасування обов’язку реєстрації виробниками/імпортерами декларацій відповідності у органі з оцінки відповідності, оскільки вказана вимога суперечить європейській практиці та вимогам Директив ЄС. На наш погляд, це обтяжливі і необґрунтовані вимоги, які призводять до невиправданих додаткових витрат часу і коштів виробниками/імпортерами – суб’єктами господарювання на реєстрацію декларацій при введенні продукції в обіг. На практиці замість обов'язкової сертифікації, яка зараз існує, ми отримуємо більш складну і непотрібну державну процедуру, що створює додаткові технічні бар'єри в торгівлі, які навпаки повинні бути усунуті відповідно до вимог СОТ.
Прикріплений файл | Розмір |
---|---|
20101111_KMU_Simplification_of_TR.pdf | 120.9 КБ |
20110211_MEU_Technical_Barriers.pdf | 136.96 КБ |
АПІТУ звернулася до Кабінету Міністрів України, Ради підприємців при КМУ та Мінекономіки у зв’язку із вступом в дію з 1 січня 2011 року «Технічного регламенту з електромагнітної сумісності обладнання», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.07.2009 № 785 (далі – «Технічний регламент з ЕМС»).
По-перше, норми Технічного регламенту з ЕМС не відповідають нормам Директиви Європейського Союзу з електромагнітної сумісності (далі – «Директива ЄС 2004/108/EС»), а деякі з них практично неможливо виконати як підприємствами-учасниками ринку, так і відповідним органами з оцінки відповідності. При цьому, якщо Технічний регламент з ЕМС не буде повністю гармонізованим з відповідними європейськими нормами, під загрозу буде поставлено підписання Україною Угоди щодо оцінки відповідності та прийнятності промислових виробів (АСАА), оскільки Технічний регламент з ЕМС, є одним з тих технічних регламентів, повна гармонізація яких вимагається при підписанні Угоди.
Прикріплений файл | Розмір |
---|---|
012_2011_02_21_Лист_АПІТУ_до_КМУ.pdf | 137.78 КБ |
див. також Пропозиції АПІТУ до законопроекту "Про внутрішню торгівлю"
Проект
Цей Закон визначає правові та організаційні засади здійснення торговельної та виробничо-торговельної діяльності в Україні, основи її державного регулювання, планування та спрямований на розвиток внутрішньої торгівлі на засадах конкуренції і рівності фізичних та юридичних осіб перед законом та пріоритету прав споживачів, а також визначає механізм та основи реалізації державної політики у сфері внутрішньої торгівлі.
Стаття 1. Визначення понять
У цьому Законі поняття вживаються в такому значенні:
асортимент – товари різних груп і видів, об’єднані за споживчою, торговою або виробничою ознакою, які реалізуються суб’єктом господарювання на об’єкті торгівлі;
відкритий майданчик – об’єкт торгівлі та/або ресторанного господарства або його частина, який розташовується на спеціально відведеній земельній ділянці та обладнаний торгово-технологічним обладнанням;
виробничо-торговельна діяльність – вид господарської діяльності з виробництва, продажу і організації споживання продуктів харчування;
Прикріплений файл | Розмір |
---|---|
2011-02-11_Пропозиції_АПІТУ_до_законопроекту_про_внутрішню_торгівлю.doc | 29.5 КБ |
В Мінекономіки видано роз'яснення від 29 липня 2010 № 3303-25/7445-07 щодо Закону про держзакупівлі.
Так, здійснення держзакупівель в порядку, встановленому даним Законом, починається з моменту введення його в дію, тобто з 30 липня 2010 року.
У той же час процедури закупівель, розпочаті до цього моменту, завершуються у відповідність до порядку, який діяв до набрання чинності Закону.
Крім того, роз'яснено питання про визначення предмета закупівлі товарів, робіт, послуг до набрання чинності відповідного наказу Мінекономіки.
Також в Міністерстві звернули увагу, що, починаючи з 30 липня цього року, воно не правомочне розглядати скарги, подані учасниками процедур закупівель до моменту укладення договору про закупівлю. Органом, уповноваженим розглядати скарги у сфері держзакупівель, згідно з Законом, є АМКУ.
Асоціація підприємств інформаційних технологій України (АПІТУ) отримала відповідь від Міністерства економікі України на свій запит щодо недопущення підвищення вартості сертифікації УкрСЕПРО.
Нагадуємо, що 7 червня 2010 року Асоціація підприємств інформаційних технологій України (АПІТУ) звернулася з листом до Кабінету Міністрів України та Комітету Верховної Ради України з питань промислової і регуляторної політики та підприємництва з питанням про недопустимість ускладнення системи реєстрації сертифікатів та збільшення вартості послуг органів системи Держспоживстандарту України.
Щодо підвищення вартості
реєстрації сертифікатів
На виконання доручення Кабінету Міністрів України від 14.06.2010 № 33500/1/1-10 Мінекономіки розглянуло звернення Асоціації підприємств інформаційних технологій України від 07.06.2010 № 042 щодо необгрунтованого підвищення вартості послуг за проведення експертизи документів, які подаються для реєстрації у системі УкрСЕПРО, і в межах компетенції повідомляє.
Прикріплений файл | Розмір |
---|---|
List_2010.07.07.pdf | 99.47 КБ |
На офіційному сайті Міністерства опублікований проект Закону "Про внутрішню торгівлю" , який визначає правові та організаційні засади здійснення торговельної діяльності та виробничо-торговельної діяльності в Україні, держрегулювання цієї сфери, планування та розвитку внутрішньої торгівлі на умовах конкуренції та рівності фізичних та юридичних осіб перед законом та пріоритету прав споживачів.
До принципів внутрішньої торгівлі віднесені:
- Рівність прав суб'єктів господарювання;
- Дотримання прав і законних інтересів покупців і суб'єктів господарювання;
- Недопущення незаконного втручання органів держвлади і місцевого самоврядування у діяльність суб'єктів господарювання;
- Дотримання встановлених вимог щодо рівня обслуговування покупців.
Законопроектом виділяються такі види внутрішньої торгівлі, як роздрібна та оптова, дистанційна, мережева, ресторанне господарство. Розділом "Організація торговельної та виробничо-торговельної діяльності" встановлюються вимоги щодо реєстрації, ліцензування та патентування торговельної діяльності, а також вимоги до об'єктів торгівлі. Спеціальний розділ законопроекту висвітлює питання державного регулювання торгівлі.
Міністерство економіки України на постійній основі проводить роботу щодо надання консультативної допомоги вітчизняним підприємствам та організаціям у створенні ними своїх представництв за кордоном, надає інформацію щодо порядку відкриття, реєстрації та діяльності таких представництв згідно з чинним законодавством держав перебування, надає сприяння у встановленні ділових контактів.
З огляду на зазначене Мінекономіки повідомляє, що швейцарська урядова установа – агентство з просування торгівлі та інвестицій “OSEC Location Switzerland”, яка надає допомогу зарубіжним підприємствам у веденні бізнесу в Швейцарії, спільно з Швейцарсько-Українською бізнес палатою, за підтримки Посольства Швейцарії в Україні проводить “Swiss Business Day” (далі – захід), який відбудеться в м. Києві 15 жовтня 2009 року.
Метою заходу є ознайомлення українських суб’єктів господарської діяльності з перевагами Швейцарії як місця ведення бізнесу та сприяння подальшому розвитку економічних відносин між Україною та Швейцарією.
Програмою заходу передбачається виступ представників ділових кіл Швейцарії щодо можливості ведення бізнесу в цій країні, банківського та фінансового сектору економіки, налагодження ділових контактів українських і швейцарських бізнесменів.
5 жовтня розпочнеться черговий раунд переговорів між Україною та ЄС щодо створення зони вільної торгівлі. Міністерство економіки запрошує взяти участь у обміні думками, щодо окремих аспектів переговорного процесу під час консультацій, які відбудуться 11 вересня 2009 року о 15 годині в приміщенні Мінекономіки (Львівська пл. 8, к . 904)
Під час заходу присутні будуть ознайомлені з основними результатами сьомого раунду переговорів, а також відбудеться обмін думками щодо подальших кроків Української сторони в згаданому переговорному процесі.
Для участі у консультаціях реєструйтеся до 14 години 9 вересня 2009 р. у електронному вигляді за адресою: lawyerapitu.org.ua
З метою просування українських товарів на зовнішньому ринку з листопада 2008 року Міністерством економіки України створюєтся інформаційна система моніторингу зовнішніх ринків та надання консультаційних послуг для українських товаровиробників.
Проект державної інформаційної-правової підтримки діяльності вітчизняних товаровиробників втілюється у формі порталу в мережі інтернет за адресою www.ukrexport.gov.ua
Насамперед портал повинен стати іміджевим ресурсом, за допомогою якого держава може презентувати світовій спільноті Україну як торговельного партнера, а також забезпечити присутність українських експортерів в інформаційному полі зовнішніх ринків та сприяти поширенню конкурентоспроможної продукції українського виробництва.
Також портал надасть всебічну інформаційну підтримку учасникам експортної діяльності та дані про існуючі можливості та умови експорту до країн світу; дані про потенціал або обмеження торгівлі окремими товарами; дані про тендери, світові бізнес-події тощо.
Крім того, пошукові механізми порталу дадуть змогу здійснювати двосторонній пошук торговельних партнерів як для українських, так і для іноземних компаній.
На даний момент інтернет-портал функціонує у тестовому режимі: створено навігаційну структуру, наповнюються дані про економічний стан України та країн – основних торговельних партнерів.
Свої пропозиції та коментарі щодо структури та функціональних можливостей сайту просимо направити електронною поштою на адресу office.org.ua.
23 березня 2009 року у приміщенні клубу Кабінету Міністрів України відбулися громадські слухання з питань держзакупівель, організовані Радою підприємців при Кабінеті Міністрів України, спільно з Міністерством економіки України та Державним комітетом України з питань регуляторної політики та підприємництва. На слуханнях обговорювався проект Закону України „Про здійснення державних закупівель”, реєстр. № 2263-1. В обговоренні взяли участь голова Ради підприємців при КМУ О. Продан, голова Держкомпідприємцтва О.Кужель, заступник Міністра економіки України В. М. Пантелеєнко, представники органів виконавчої влади та громадських об`єднань. Учасники громадських слухань висловили свої зауваження до даної редакції законопроекту, зокрема до ст. 44, яка передбачає створення комісії з питань розгляду скарг та звернень. О.Кужель запропонувала відмовитися від прийняття Закону України „Про здійснення державних закупівель”, натомість внести зміни до Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти та представила проект постанови КМУ „Про внесення змін до Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти”.
Учасники слухань погодилися з тим, що законопроект є недосконалим та не може бути прийнятий в такому вигляді. За результатами обговорення було вирішено:
- направити від усіх асоціацій звернення до Голови ВРУ В. Литвина та Голови комітету Верховної Ради України з питань економічної політики О. Ткаченка про недопустимість прийняття законопроекту в поточній редакції.
- створити робочу групу при комітеті ВРУ з питань економічної політики з доопрацювання проекту Закону "Про здійснення державних закупівель".
АПІТУ планує направити пропозиції та зауваження до законопроекту до комітету ВРУ з питань економічної політики та Ради підриємців при КМУ.
Метою таких семінарів є надання роз'яснень з боку фахівців Мінекономіки про можливості захисту інтересів вітчизняних виробників на зовнішньому ринку та використання механізмів захисту національного товаровиробника на внутрішньому ринку.
Зацікавлені підприємства - члени АПІТУ запрошуються повідомити Офіс АПІТУ про готовність до участі у цих семінарах для подальшого інформування департаменту інструментів торговельного захисту Мінекономіки.
За результатами опрацювання отриманої інформації Мінекономіки додатково повідомить про графік проведення семінарів.
Вчора, 16 лютого 2009 відбулося засідання Ради національних асоціацій товаровиробників при Кабінеті Міністрів України (РНАТ) на тему «Шляхи виживання національних виробників товарів та послуг за умов економічної кризи». В засіданні взяв участь генеральний директор АПІТУ, член Президії РНАТ Юрій Пероганич.
Учасники прийняли резолюцію (проект в редакції, прийнятій на засіданні Президії Ради національних асоціацій товаровиробників 12.02.2009):
1. Звільнити від оподаткування ПДВ на природний газ та електроенергію, що поставляються для виробничих потреб промислових підприємств.
Адреса, за якою опубліковано проект: http://www.me.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=129007&cat_id=32862
При наявності пропозицій та зауважень надавайте їх на адресу офісу АПІТУ для узагальнення та формування пропозицій асоціації до уряду.
Кабинет Министров Украины своим постановлением от 14.01.2009 № 4 создал Межотраслевой совет по вопросам развития информационного общества и утвердил Положение о совете.
Межотраслевой совет создан как постоянно действующий консультативный орган при Кабинете Министров. Задача совета – подготовка и предоставление Кабмину предложений по реализации государственной политики по вопросам развития информационного общества и интеграции Украины в глобальное информационное пространство.